• Unibet/

Melodifestivalen, deltävling 1: David Lindgren – oddsen och spelarnas favorit

På lördag avgörs vilka som kniper de två första platserna till finalen av Melodifestivalen i Friends Arena. Hos spelbolaget Unibet är David Lindgren både oddsen och spelarnas klara favorit.  Jämnare blir det om den andra finalplatsen där Michael Feiner & Caisa och Anna Järvinen gör upp en finalbiljett, om man får tro Unibets odds.

– David Lindgren gjorde det riktigt bra förra året när han tog sig direkt vidare till delfinalen i Globen. I år tror vi att han gör om bedriften och han ligger även bra till att vinna hela Melodifestivalen, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

Michael Feiner har gjort sig känd kanske främst genom klubbhits som ”Together” och ”In Your Eyes”. I Melodifestivalen tävlar han tillsammans med sångerskan Caisa och duon ligger bra till att ta sig vidare till finalen i Friends Arena. Michael Feiner & Caisa med deras låt “We’re Still Kids” hittas just nu till låga oddset 2,00.

Duon skuggas av mångfaldigt Grammisnominerade Anna Järvinen som gör schlagerdebut.

– Vi tror att Anna Järvinen kan överraska med sin lite annorlunda låt ”Porslin”. Järvinen är även min personliga favorit och det är på henne jag skulle sätta min slant inför lördag, säger Jonas Nilson.

Eric Gadd har en lång karriär bakom sig med flera Grammisguld. I år gör även han schlagerdebut men enligt oddsen ser hans sejour i Melodifestivalen ut att bli kortvarig. En satsad hundralapp på Eric Gadd som vinnare i Karlskrona ger hela 1500 kronor åter.

Spelarnas favoriter
Spel på Melodifestivalen har blivit en allt mer populär spelform hos Unibet. Ännu har inte låtarna spelats för allmänheten men svenska folket har hittills valt att spela på oddsfavoriten David Lindgren som vinnare i delfinal ett. Över 60 procent av alla spel som inkommit har lagts på honom. 25 procent har lagts på schlagerdebuterande Yohio. Siffrorna baseras på andelen lagda spel av kunder hos Unibet fram till idag.

Inför första delfinalen i Karlskrona har Unibet tagit fram en infografik över hur spelen har lagts och vilka artister som är oddsfavoriter i deltävlingen samt att vinna hela Melodifestivalen. Under lördagskvällen kommer Unibet även att erbjuda livespel på Melodifestivalen. Oddsen inför deltävlingen uppdateras kontinuerligt och aktuella odds hittas på:

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:

Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Melodifestivalen 2013 – Semifinal 1, att kvalificera sig för final
Artist                                                         Odds
David Lindgren (Skyline)                             1,35
Michael Feiner & Caisa (We’re Still Kids)      2,00
Anna Järvinen (Porslin)                               2,25
YOHIO (Heartbreak Hotel)                           3,50
Mary N’diaye (Gosa)                                   5,50
Eric Gadd (Vi kommer aldrig att förlora)       15,00
Jay-Jay Johanson (Paris)                            20,00

Melodifestivalen 2013 – Semifinal 1, att kvalificera sig för ”Andra Chansen”
Artist                                                         Odds
Anna Järvinen (Porslin)                               2,25
Michael Feiner & Caisa (We’re Still Kids)      2,50
YOHIO (Heartbreak Hotel)                           2,75
Mary N’diaye (Gosa)                                   3,00
David Lindgren (Skyline)                             3,25
Eric Gadd (Vi kommer aldrig att förlora)       6,00
Jay-Jay Johanson (Paris)                            6,75

Melodifestivalen 2013
Artist                                                                               Vinnare                        Plats 1-3
Ulrik Munther (Tell The World I'm Here)                              4,75                                     2,05
David Lindgren (Skyline)                                                  5,50                                     2,15
Janet Leon (Heartstrings)                                                 7,00                                     2,45
Amanda Fondell (Dumb)                                                  12,50                                    4,00
Army of Lovers (Rockin’ The Ride)                                   12,50                                    4,00
Michael Feiner & Caisa (We’re Still Kids)                           15,00                                    5,00
Robin Stjernberg (You)                                                    15,00                                    5,00
Anton Ewald (Begging)                                                    17,50                                    5,50
Caroline af Ugglas (Hon har inte)                                      25,00                                    7,50
Eddie Razaz (Alibi)                                                          25,00                                   7,50
Erik Segerstedt & Tone Damli (Hello Goodbye)                 25,00                                    7,50
Martin Rolinski (In And Out Of Love)                                 25,00                                    7,50
Ralf Gyllenhammar (Bed On Fire)                                     25,00                                   7,50
YOHIO (Heartbreak Hotel)                                                25,00                                    7,50
Anna Järvinen (Porslin)                                                    30,00                                    8,50
P Wahlgren, H Hedlund, J Silver (On Top Of The World)     35,00                                    10,00
Sean Banan (Copacabanana)                                           35,00                                    10,00
Joacim Cans (Annelie)                                                     40,00                                    12,50
Mary N’diaye (Gosa)                                                        40,00                                   12,50
Ravaillacz (En riktig jävla schlager)                                   45,00                                    15,00
Louise Hoffsten (Only The Dead Fish Follow The Stream) 50,00                                    20,00
Lucia Pinera (Must Be Love)                                             50,00                                    20,00
Rikard Wolff (En förlorad sommar)                                   50,00                                    20,00
Elin Petersson (Island)                                                     75,00                                    25,00
State of Drama (Falling)                                                   75,00                                    25,00
Sylvia Vrethammar (Trivialitet)                                          75,00                                    25,00
Eric Gadd (Vi kommer aldrig att förlora)                           100,0                                    35,00
Jay-Jay Johansson (Paris)                                               100,0                                    35,00
Behrang Miri (Jalla Dansa Salwa)                                      125,0                                    50,00
Felicia Olsson (Make Me No 1)                                         125,0                                   50,00
Terese Fredenwall (Breaking the Silence)                          125,0                                    50,00

Se alla Unibets odds på Melodifestivalen: http://bit.ly/melodifestivalen2013

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har idag över 7,0 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com.
Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com