Murray: Tre Kronor tar hem hockey-VM

Till helgen drar hockey-VM igång i Danmark och enligt Unibets ambassadör Douglas Murray kommer Tre Kronor att försvara VM-bucklan. Ett spel på att Sverige förblir regerande världsmästare spelas till 4.65 gånger pengarna.

Årets svenska VM-trupp är full av NHL-spelare och de senaste tillskotten är bland andra Rikard Rakell och Hampus Lindholm från Anaheim Ducks. Kanada är som brukligt storfavorit och ett spel på att lönnlöven tar hem VM-bucklan står i oddset 2.35.

Av de 16 lag som gör upp om titeln så är VM-debutanten Sydkorea turneringens riktiga högoddsare. Sydkorea lyckades kvala sig till hockey-VM med minst möjliga marginal och blir därmed Asiens första VM-lag sen 2004. Ett spel på att Sydkorea tar hem titeln ger 1501 gånger pengarna.

– Det kommer att bli ett spännande mästerskap i år igen. Även om Kanada är spelarnas favorit så tror jag Sverige vinner. Om inte annat hoppas jag det. I övrigt ska det bli riktigt kul att se vad Sydkorea kan åstadkomma, jag kommer definitivt hålla en tumme för att de plockar någon poäng i gruppspelet. Helst i premiären mot Finland, säger Douglas Murray, ambassadör på Unibet.

Sveriges första match spelas den 4:e maj i Köpenhamn mot Vitryssland. Ett spel på att Tre Kronor vinner första matchen står i oddset 1.18 gånger pengarna.

Unibets odds på hockey-VM 2018:

Vinnare
Kanada 2.35
Ryssland 4.65
Sverige 4.65
Finland 8.50
USA 9.00
Tjeckien 15.00
Schweiz 51.00
Tyskland 51.00
Danmark 76.00
Slovakien 81.00