• Unibet/

Nomineringen öppen – nu inleds Unibet och Glenn Hyséns sökande efter Årets drömmål i division 2

För fjärde året i rad ska nu Årets drömmål i division 2 koras och sökandet efter den bästa fullträffen 2019 är i full fart. Unibet ska samtidigt för sjuttonde året i rad utse de bästa spelarna i klassikern Unibet 2:an, som sätter strålkastarljuset på den svenska division 2-fotbollen.

Med nästan 90 föreningar i de sex regionsserierna av division 2 blir det en hel del fotboll, och därmed en hel del mål. Alla mål räknas, men det finns några fullträffar man aldrig glömmer och dessa vill Unibet tillsammans med juryordförande Glenn Hysén nu hitta, för att kunna kora de bästa kandidaterna till Årets drömmål i division 2 år 2019. Kraven för ett godkänt bidrag är att målet har gjorts under årets säsong i någon av landets division 2-serier och att det i nomineringen ingår videobevis. Bidragen till Årets drömmål nomineras via Unibet 2:ans hemsida.

– Det här en av mina favorittävlingar och det känns riktigt gott att det äntligen är dags att leta efter Årets drömmål igen. De tidigare tre åren har ju levererat magiska mål, så drömmen vore att i år hitta ett av samma kaliber. Det hade ju varit extra skoj om en göteborgare vann men Göteborg kan ju inte va bäst på allt, det vore så orättvist för alla andra då, säger Glenn Hysén, juryordförande för Årets drömmål i division 2.

Årets drömmål instiftades år 2016 och priset gick då till Nikola Vasic som stod för två sagolika konstsparkar för Huddinge IF i division 2 i Södra Svealand. Tävlingen blev därmed en del av Unibet 2:an som under hösten kommer att utse de bästa spelarna i division 2 för sjuttonde året i rad.

– Jag hoppas och tror att det precis som tidigare år strömmar in nomineringar så att vi kan kora en värdig vinnare av Årets drömmål. Denna tävling är också en möjlighet för gemene man att skicka in sina bidrag, vilket kompletterar Unibet 2:an där nomineringsarbetet sker genom alla de tränare, ledare samt sportjournalister som har ett gediget engagemang inom division 2-fotbollen, säger Henrik Holm, projektledare för Unibet 2:an.

Vinnaren av Årets drömmål i division 2 kammar hem 15 000 kr, varav 5 000 kronor går till spelaren själv och resterande 10 000 kronor går till föreningen. Finalisterna och vinnaren utses av en jury bestående av representanter från Unibet samt ordförande Glenn Hysén.

Tidigare vinnare av Årets drömmål:

:

Rasmus Tengfjord, Sävedalens IF mot IFK Malmö

2017:
Oskar Larsson, Ullareds IK mot IS Halmia.

2016:
Nikola Vasic, Huddinge IF mot Aspudden-Tellus.

Nominera till Årets drömmål 2019: https://www.unibettvaan.se/nominera-arets-drommal

Henrik Holm, projektledare Unibet 2:an, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com