Norrlands bästa spelare i tvåan utsedda

De bästa spelarna under årets säsong i division 2 har nu utsetts. Dejan Dimoski, Modou Saine, båda från Anundsjö IF, Sam Johnson, Härnösands FF och Ahmad Khreis, Selånger FK, är Norrlands bästa division 2-spelare 2012. Nu gör de upp om utmärkelsen Sveriges bästa division 2-spelare, i tävlingen Unibet 2:an.

– En spelare som stack ut bland nomineringarna var Anundsjö IF:s målvakt Dejan Dimoski. Han har gjort en riktigt stark säsong och hans lag har bara släppt in 16 mål totalt, minst antal i hela division 2. När det gäller anfallare var det tufft att utse den bästa, till sist föll valet på Selånger FK:s skyttekung Ahmad Khreis som denna säsong toppade division 2 Norrlands skytteliga med 24 gjorda mål, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

Dejan Dimoski, Modou Saine, Sam Johnson och Ahmad Khreis tävlar nu mot spelarna i Sveriges övriga division 2-serier om titeln ”Sveriges bästa spelare i division 2”. Vinnarna presenteras i början av november.

Tävlingen Unibet 2:an firar 10 år och har under årens lopp belönat de spelare och klubbar som utmärkt sig i fotbollens division 2. Priset för bästa målvakt, back, mittfältare och anfallare är 15 000 kr i varje kategori, varav 10 000 kr går till föreningen och 5 000 kr till spelaren. Sedan tävlingen startade har Unibet delat ut över femhundratusen kronor till Sveriges division 2-föreningar.

Norrlands bästa division 2-spelare 2012 är:

Bästa Målvakt: Dejan Dimoski, Anundsjö IF

Bästa Back: Modou Saine, Anundsjö IF

Bästa Mittfältare: Sam Johnson, Härnösands FF

Bästa Anfallare: Ahmad Khreis, Selånger FK

Bästa spelare i Sveriges övriga division 2-serier:

Norra Svealand:

Bästa Anfallare: Calle Genberg, IS Halmia

För mer information:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet, 070 - 293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över 6,7 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com

Unibet Group plc, "Fawwara Bldgs", Msida Road, Gzira GZR1402, Malta
Tel: 356 2133 3532     Fax: 356 2343 1510       Website : www.unibetgroupplc.com        Email:info@unibet.com
Registered office: c/o Camilleri Preziosi, Level 2, Valletta Buildings, South Street, Valletta, Malta. Company No: C 39017. Registered in Malta.