Nu blir Glenn Hysén sedel – avbildad på den nya 30-lappen

Nu kan vi på Unibet stolt meddela att ambassadören Glenn Hysén fått den stora äran att vara ett av flera kända ansikten på Rixbankens nya 30-lapp. Den nya valören kommer hedra lokala hjältar runt om i Sverige, och först ut att presenteras är fotbollslegendaren Glenn Hysén. Sedlarna med Glenn kommer lanseras i Göteborg med omnejd lagom till sommaren.

– Jag har rätt många medaljer där hemma, men frågan är om det här inte är störst av allt ändå. Dessutom är ju färgen på den nya sedeln Unibet-grön, känns grymt. Det känns också perfekt att det är 30 spänn det handlar om, räcker till en go fryspytt till exempel. Till sist vill jag också säga att det är en jäkla vinst att det blev jag som fick äran, och inte Glenn Strömberg, säger Glenn Hysén, fotbollslegendar och ambassadör för Unibet.

De nya sedlarna kommer sättas i bruk från och med juli 2019, och representanter från Sveriges samtliga 21 län har fått välja ut lämpliga lokala hjältar som ska pryda de nya 30-lapparna. Göteborgs val av Glenn Hysén är en smyglansering från Rixbanken, och resterande 20 personligheter kommer presenteras löpande under våren.

– Vi kände att vi behövde möta dagens marknad genom att lansera en 30-lapp. Det är väldigt mycket grejer som kostar 30 riksdaler idag. Vi såg även möjligheten att stärka den lokala förankringen med länsrepresentanter, och jag vågar lova att vi har en rolig och blandad skara profiler som ska pryda den nya pengen, säger Sekin Cedel, valutaexpert, Rixbanken.

Henrik Holm, aprilskojare på Unibet, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com