Nu går vinnarfavoriten in i tävlingen

På lördag är det dags för den fjärde och sista deltävlingen av Melodifestivalen. I startfältet finns bland annat Loreen, som är storfavorit att gå till final enligt odds från Unibet.

Med låten ”Tattoo” ställer Loreen upp i Melodifestivalen för fjärde gången. Hon går då in som given finalfavorit från den sista deltävlingen. Ett spel på ”Euphoria”-stjärnan till final står i det minst sagt låga oddset 1,01. Startfältets andra melloveteran är Mariette, som även hon är favorit för en finalplats till 1,80 gånger pengarna.

– Det ska bli spännande att se vad Loreen kommer med på lördag. Efter förra deltävlingen gick Marcus & Martinus upp som favoriter till slutsegern, men sedan dess har Loreen återtagit favoritskapet, så förväntningarna är minst sagt höga, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Enligt Unibets odds blir det tidigare ”Talang”-succén Kiana och alternativrockarna Smash Into Pieces som lägger beslag på de sista semifinalbiljetterna. Bland veckans högoddsare finns debuterande Tiktok-stjärnan Emil Henrohn som står i oddset 24,0 att gå till final.

Unibets odds på Melodifestivalen 2023

Deltävling 4: Att kvalificera sig för final
Loreen 1.01
Mariette 1.80
Kiana 2.10
Smash Into Pieces 6.50
Signe & Hjördis 14.00
Axel Schylström 24.00
Emil Henrohn 24.00

Vinnare
Loreen 1.72
Marcus & Martinus 2.75
Maria Sur 5.50

För de senaste oddsen:

Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare av EGBA (European Gaming and Betting Association) och av IBIA, samt medlem av RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.