Odds: De är favoriter att gå till final i Melodifestivalen

På lördag är det äntligen dags för deltävling i Melodifestivalen. Enligt Unibets senaste odds blir det Smash Into Pieces och Adam Woods som går hem bäst hos tv-publiken.

Malmö arena står som värd när Melodifestivalen 2024 rullar i gång med den första deltävlingen. Sex bidrag ställer upp, två går direkt till final och två går vidare till finalkvalet, som är nytt för i år.

Redan tidigt i veckan seglade fjolårstreorna Smash Into Pieces med låten ”Heroes Are Calling” upp som storfavorit i den första deltävlingen och favoritskapet har nu stärkts. I nuläget står de så långt som 1,03 att ta en direktbiljett till finalen. Med sig till final får de Adam Woods, som dragit ifrån Samir & Viktor de senaste dagarna och nu är ensam andrafavorit på lördag.

– Den största spänningen ser ut att handla om vilka som tar plats tre och fyra. Just nu är det helt jämnt i oddslistan mellan tre bidrag: Samir & Viktor, Lisa Ajax och Elisa Lindström, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibets odds på Melodifestivalen 2024:

Deltävling 1 – att gå direkt till final (vara topp-2)
Smash Into Pieces 1.03

Lasse Stefanz 126.0
Engmans kapell 151.0
Melina Borglowe 251.00

Se fullständig lista och de senaste oddsen:

Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet är en del av Kindred Group – ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har över 2 500 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com