Odds: Idolduett blir vinnare i Melodifestivalen 2019

Artisterna som gör upp i Melodifestivalen 2019 har presenterats. Unibet har tagit fram odds på vem som kommer att ta hem den stora finalen på Friends Arena den 9 mars 2019. Enligt dessa blir det en duo bestående av forna Idol-deltagarna Hanna Ferm och LIAMOO som tar hem tävlingen.

Den 2 februari 2019 inleds Melodifestivalen med den första deltävlingen som går av stapeln i Göteborg, för att sedan avslutas på Friends Arena i Stockholm den 9 mars.

Bland årets deltagare finns såväl rutinerade mellorävar som tidigare vinnare, bland annat Andreas Johnson, Martin Stenmarck, Anna Bergendahl och Arvingarna. Även fjolårets tvåa Nano ställer upp, precis som en annan pallplatstagare, tillika Let’s Dance-vinnare, Jon-Henrik Fjällgren.

Men de som har lägst vinnarodds är Hanna Ferm & LIAMOO som ställer upp som en duo. De står i 5.00 gånger pengarna, och närmast bakom dem i oddslistan är 15-åringen Bishara med oddset 6.50.

– Trenden de senaste åren i Mellon är att en tidigare Idoldeltagare står som vinnare ungefär vartannat år. Robin Bengtsson vann 2017, Måns Zelmerlöw 2015 och Robin Stjernberg 2013. Nu till 2019 har vi två tunga Idolprofiler som dessutom ställer upp tillsammans, vilket ju borde bädda för succé, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Tävlingens äldre artistgarde ges inga vidare vinnarmöjligheter enligt oddsen. Trion Ann-Louise Hansson, Arja Saijonmaa och Jan Malmsjö står alla i 76.00 gånger pengarna att ta hem tävlingen.

Unibets odds på Melodifestivalen 2019

Vinnare