Oddsen: Joe Biden drar ifrån i presidentvalet

Inför valnatten har Joe Biden åter tryggat sitt favoritskap i presidentvalet, efter att Donald Trump under morgonen börjat närma sig. Unibets odds ger just nu 66 procents sannolikhet för Biden-seger.

Oddsen för att Donald Trump ska vinna presidentvalet sjönk under natten till tisdagen. Men under eftermiddagen har Joe Biden återigen drygat ut sin ledning och oddsläget är nu tillbaka i samma nivå som för ett dygn sedan. Unibets odds ger just nu Joe Biden 1,45 gånger insatsen, jämfört med 2,85 för Donald Trump.

– Vid lunchtid var oddsen för Trump nere på 2,20. Men sedan dess tycks spelarna ha stärkts i sin tro på att Biden kommer att ta hem det här. Samtidigt är Trump nu favorit i flera av de viktiga vågmästarstaterna så valnatten blir spännande att följa, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Enligt nuvarande oddsläge kommer Republikanerna att vinna ibland annat Florida, Georgia, Iowa, North Carolina. Demokraterna behåller favoritskapet i Arizona och även i Pennsylvania, som beskrivits som den kanske mest avgörande delstaten i detta val.

Fakta – spelomsättning på presidentvalet 2020

• Spelomsättningen dagen före valet i år (2/11) var dubbelt så stor som valdagen 2016.
  • I början på valdagen 2020 (3/11) var spelomsättningen hos Unibet mer än fyra gånger större än spel på valet 2016.
  • De senaste två dagarna har 70 procent av spelarnas insatser varit på Donald Trump-seger.

Läs också: Rekordintresse för spel på presidentvalet 2020

Unibets odds presidentvalet i USA 2020

Kandidat som vinner presidentvalet 2020
Joe Biden 1.45
Donald Trump 2.85

Swing states – parti som vinner i:
Arizona
Demokraterna 1.75
Republikanerna 2.00

Florida
Republikanerna 1.60
Demokraterna 2.25

Georgia
Republikanerna 1.63
Demokraterna 2.20

North Carolina
Republikanerna 1.80
Demokraterna 1.95

Pennsylvania
Demokraterna 1.57
Republikanerna 2.40

Iowa
Republikanerna 1.33
Demokraterna 3.25

För de senaste oddsen: https://www.unibet.se/betting/sports/filter/politics/1006885812

Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 26 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.