Oddsen: Så går det för L i valet – Björklund sitter löst

I helgen håller Liberalerna riksmöte i Västerås och enligt oddsen har partiet lite att stå i inför valet. Att Liberalerna åker ur riksdagen står i oddset 4.00 och att man får under 5 procent spelas till 1.85 gånger pengarna.

De svenska riksdagspartierna rustar för val och till helgen är det dags för L att hålla riksmöte i Västerås. Partiet kommer under samma helg också att sjösätta ett ”toppkandidatsprogram” som ämnar stötta partiets främsta kandidater i valrustningen. Oddsen visar att L står inför en rejäl uppförsbacke, enligt oddsen kan man få svår att ens nå förra valresultatet på 5.42 procent av rösterna.

– Liberalerna står inför en riktigt tuff utmaning, enligt spelarna är det hugget som stucket om de når över eller under 5 procent. Att de skulle åka ur riksdagen är inte så sannolikt, även om ett sådant spel har ett relativt lågt odds på 4.00, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibets odds visar också att partiledare Jan Björklund mycket väl kan komma att avgå innan 31 december, ett spel på att den forne majoren lämnar sin post står i oddset 2.50.

Unibets odds på valet 2018:

Jan Björklund att avgå som partiledare innan 31 december 2018
Nej 1.45

Ja 2.50

Totalt antal procent av rösterna
Över 4 procent 1.15
Under 4 procent 4.00
Över 5 procent 1.85
Under 5 procent 1.85

Uppdaterade odds, se: https://se.unibet.com/betting#filter/politics

För mer information, vänligen kontakta: Henrik Holm, spelexpert, 070-875 41 31, henrik.holm@unibet.com