Oddsen på Rydström till Premier League

Henrik Rydström till Premier League kan snart bli verklighet enligt nya odds från Unibet. Malmö FF:s tränare är bland annat en het kandidat till tränarjobbet i Brighton, även om en annan tränare med allsvensk rutin är störst favorit till just det jobbet.

MFF går som tåget i Allsvenskan men frågan är hur länge de får behålla sin guldtränare. Nya odds från Unibet ger nu fem gånger pengarna, eller 20 procents sannolikhet, att Henrik Rydström är huvudtränare för ett Premier League lag innan den 17 augusti i år.

En möjlig destination är Brighton & Hove Albion. Efter att ”Fiskmåsarna” gått skilda vägar med Roberto De Zerbi har Rydström seglat upp som en av favoriterna till jobbet. Malmös tränare är ett av de tre översta namnen på oddslistan, bakom Steve Cooper (tidigare i Nottingham Forrest) samt tidigare Östersund-, Chelsea och Brightontränaren Graham Potter.

– Med ett odds som motsvarar ungefär 57% sannolikhet är Graham Potter den stora favoriten att få jobbet och därmed återvända till Brighton. Men Rydström är god trea på listan, före en rad meriterade namn, säger Raúl Valencia López, marknads- och PR-ansvarig på Unibet.

Unibets odds på nästa tränare för Brighton

Att bli nästa huvudtränare/manager:
Graham Potter 1.75
Steve Cooper 4.25
Henrik Rydström 6.00
Russell Martin 11.00
Liam Rosenior 13.00
Ruben Amorim 21.00
Rob Edwards 21.00
Kjetil Knutsen 26.00
Carlos Corberán 29.00
Anthony Barry 34.00