Oddsen på sim-VM: Svensk medaljchans i Barcelona

Den 28 juli - 4 augusti avgörs långbane-VM i simning i Barcelona, denna gång utan Therese Alshammar som de senaste åren skämt bort Sverige med medaljer. Sveriges medaljhopp står istället främst till unga talangen Sarah Sjöström som är en av förhandsfavoriterna att ta hem specialgrenen 100 meter fjäril, där en vinst ger 8.5 gånger pengarna hos Unibet.

Inför långbane-VM i Barcelona har Unibet tagit fram odds som gör det möjligt att spela på allt från svenskarnas medaljchanser till vilket land som vinner mästerskapets medaljliga.

– Sverige skickar en relativt liten trupp till Barcelona och det är roligt att unga nya talanger som Sjöström får chansen att visa Europa vilken kapacitet Sverige har som simnation. Enligt oddsen är det inte omöjligt att Sverige får anledning att fira minst en pallplats, säger Claes Bergström, Sverigechef på Unibet.

Medaljchans för svenska damerna
Inför tävlingarna i Barcelona är Sarah Sjöström Sveriges största medaljhopp och enligt oddsen är det nu slut på de eviga fjärdeplatserna. Sjöström värmde upp inför VM genom att ta fem guld under SM-veckan i Halmstad och framgången spås hålla i sig. En vinst för Sjöström i 100 meter fjärilssim ger 8.5 gånger pengarna hos Unibet.

Även Jennie Johansson, som nyligen satte svenskt rekord på 50 meter bröstsim, är med och slåss om medalj i grenen. Med odds på 1.42 bör hon ta sig till final utan problem men väl där blir det tuffare. En guldmedalj för Johansson ger hela 25 gånger pengarna hos Unibet.

– Både Sjöström och Johansson har varit i riktigt fin form hela säsongen och presterat bra resultat. Vi kan räkna med att båda känner sig sugna på att kamma hem ett VM-guld, och våra odds pekar på att det kommer bli några riktigt spännande dagar i Barcelona, säger Claes Bergström, Sverigechef på Unibet.

Amerikansk dominans
USA är överlägsen favorit att ta hem medaljligan. Med odds på 1.07 gånger pengarna för flest medaljer vore det en skräll ifall inte amerikanarna dominerar sim-VM. Skulle andrahandsfavoriten Kina ta hem flest VM-medaljer ger det 7.50 gånger pengarna och flest Australiensiska medaljer ger 17.50 tillbaka. Om Sverige mot förmodan skulle skrälla och vinna flest medaljer ger det hela 250 gånger insatsen.

För samtliga VM-odds, besök: http://goo.gl/Ye9b8X

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Claes Bergström, Sverigechef Unibet, claes.bergstrom@unibet.com, 0706-76 76 78

Unibet grundades 1997 och är ett onlinebaserat spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com. Unibet har idag över 7,2 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, ESSA, European Sports Security Association och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com
Unibet Group plc, "Fawwara Bldgs", Msida Road, Gzira GZR1402, Malta Tel: 356 2133 3532     Fax: 356 2343 1510       Website : http://www.unibetgroupplc.com        Email:info@unibet.com

Registered office: c/o Camilleri Preziosi, Level 2, Valletta Buildings, South Street, Valletta, Malta. Company No: C 39017. Registered in Malta.