Oddsen rasar på Mellberg som ny Bajentränare

Spekulationerna om vem som ska bli Hammarbys nya tränare har gått på högvarv de senaste dagarna. Hetaste kandidaten att bli ny huvudtränare är enligt oddsen Stefan Billborn, men det senaste dygnet har Olof Mellberg gått som en raket i oddslistan.

Ryktena om vem som ska ta över huvudansvaret i Hammarby är i full gång. Förra säsongens assisterande tränare Stefan Billborn är spelarnas favorit men under det senaste dygnet har oddsen på Olof Mellberg rasat. Ett spel på den forne landslagskaptenen ger 3.50 gånger pengarna.

– Mellberg har sannerligen varit en ryktenas man ända sedan han lämnade posten som huvudtränare i BP. Att han nu seglar upp som tänkbar kandidat även för Bajen får ses som rimligt med tanke på att det är en Stockholmsklubb. En outsider som också klättrat i oddslistan är Steinar Nilsen, spelarna verkar tro mycket på den relativt okände norrmannen, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Andreas Brännström är tillsammans med Henrik Larsson och Jonas Thern främsta utmanare till toppduon. Brännström spelas till 6.00 gånger pengarna medan VM 94-stjärnorna Larsson och Thern båda står i oddset 8.00.

Oddsen på Hammarbys nästa tränare:
Stefan Billborn 1.85
Olof Mellberg 3.50
Andreas Brännström 6.00
Henrik Larsson 8.00
Jonas Thern 8.00
Magnus Haglund 10.00
Jörgen Lennartsson 21.00
Kim Bergstrand 12.00
Steinar Nilsen 12.00
Alexander Axén 15.00
Kjell Jonevret 15.00