Oddsläget i presidentkampen inför Supertisdagen

Det amerikanska valåret är i gång och primärvalen går in i ett viktigt skede med Supertisdagen. Men särskilt spännande i kampen om att bli Republikanernas eller Demokraternas presidentkandidat ser det inte ut att bli, enligt de senaste oddsen från Unibet.

Tisdag är en viktig dag under den amerikanska valrörelsen. Då går miljontals väljare från ett dussintal stater till valurnorna för att lägga sina röster i primärvalen. För demokrater och republikaner står en dryg tredjedel del av alla delegater på spel, som behövs för att vinna nomineringen till att bli presidentkandidat.

Inför Supertisdagen pekar Unibets odds på att kampen i höst blir en returmatch mellan Joe Biden och Donald Trump. Ett spel på att president Biden blir demokratisk kandidat ger just nu 1,36 gånger insatsen, medan oddsen för Trump som republikansk kandidat är så låga som 1,01.

– Nikki Haley tog precis en första seger över Trump i delstaten Washington DC, så det blir intressant att se om hennes kandidatur kan överleva efter Supertisdagen. Men nästan allt talar för att det blir Biden mot Trump i presidentmatchen, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Oddset för att Trumps sista utmanare Nikki Haley ska ta presidentkandidatplatsen ger oddset 15,00 hos Unibet.

Den som närmast försöker utmana Joe Biden är Minnesotas kongressledamot Dean Phillips, som just nu står i hela 51 gånger pengar i oddslistan, efter namn som Michelle Obama, Gavin Newsom och Kamala Harris.

Inför avgörandet i höst är det just nu Republikanerna som är knappa oddsfavoriter att besegra Demokraterna, medan Donald Trump är favorit att bli nästa president till oddset 1,91.

Unibets odds på presidentvalet i USA 2024

Kamala Harris 21.00
Nikki Haley 26.00
Robert F. Kennedy Jr.