Oddsras på Hillary Clinton

Om mindre än ett år är det dags för amerikanskt presidentval, och för såväl demokraterna som republikanerna är arbetet med att vaska fram en huvudkandidat i full gång. President Donald Trump är storfavorit att kandidera för republikanerna. När det gäller demokraterna är läget ännu ovisst, men enligt Unibets odds ökar sannolikheten för en repris av förra valets presidentduell.

Elizabeth Warren är i dagsläget spelarnas favorit att bli demokraternas presidentkandidat, tätt följd av tidigare vicepresidenten Joe Biden. Under de senaste veckorna har dock Hillary Clinton inte bara tagit sig in på oddslistan, utan också klättrat till en fjärdeplats och spelas till 13 gånger pengarna.

Clinton är därmed före Kamala Harris, som så sent som i somras innehade favoritskapet, men som nu halkat ner ett par hack i oddslistan. Tillsammans den unge, f.d. marinofficeren, Pete Buttigieg spelas Harris nu till 21 gånger pengarna.

– Denna höst kretsar mycket kring de tv-sända debatterna mellan demokraternas kandidater, där Warren och Biden hittills framstått som de huvudsakliga favoriterna. Clinton har ännu inte deklarerat att hon ska göra ett nytt försök, men man bör aldrig räkna bort henne, vilket oddsen visar. Frågan är dock om de vågar släppa fram henne i ännu en head to head mot Trump, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Bland oddslistans outsiders återfinns bland andra Mark Zuckerberg, Susan Sarandon, Katy Perry och Kanye West, samtliga med 501.0 i odds medan Oprah Winfrey kan spelas till 251 gånger pengarna.

Unibets odds på Demokraterna (Amerikanska presidentvalet 2020):

Demokratisk presidentkandidat
Elizabeth Warren 2.00
Joe Biden 4.75
Bernie Sanders 10.00
Hillary Clinton 13.00
Andrew Yang 15.00
Kamala Harris 21.00
Pete Buttigieg 21.00
Cory Brooker 51.00
Beto O’Rourke 67.00
Tulsi Gabbard 81.00