Rekordjämnt inför Let´s Dance-finalen

Enligt Unibets odds blir kvällens Let´s Dance-final en riktig rysare. Just nu är det helt jämnt mellan finalisterna Markoolio och Oscar Zia, där båda dansarna står i oddset 1,85 att vinna danstävlingen.

Inför säsongsstarten var såväl Markoolio som Oscar Zia högoddsare att ta hem Let´s Dance. Markoolio stod i 7,50 gånger pengarna medan Oscar Zia gav hela 10 gånger insatsen. Men oddsen har kontinuerligt sänkts på de båda och just nu är det rekordjämnt deltagarna emellan sett till oddsen.

– Såväl Markoolio som Oscar Zia har överraskat i årets tävling. Trots skador och andra bekymmer har bägge två lyckats ta sig till final. Oddsättarna har haft riktiga bekymmer att skilja deltagarna åt och vi tror att finalen kommer att bli en riktig rysare där bara några få röster kommer skilja dem åt, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

Livespel
Inför kvällens otroligt jämna och spännande finaldrabbning har Unibet förberett massvis med spel. Bland annat går det att livebetta under sändning på kvällens vinnare, head-to-head, samt på antal poäng varje danspar samlar ihop i respektive dans.

– Let´s Dance är både populärt att titta och spela på och det är väldigt kul att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att spela live på utgången. Vi ser det som ett sätt att ytterligare öka spänningen under fredagsmyset, säger Jonas Nilsson.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet erbjuder flest odds inför fredagens final och de uppdateras kontinuerligt.
Aktuella odds hittas på: http://goo.gl/EcvtD

Vinnare Let´s Dance 2013:
Dansare Odds
Markoolio       1,85
Oscar Zia        1,85

Att få flest poäng i finalen för sin latindans
Markoolio       1,80
Oscar Zia        1,90

Att få flest poäng i finalen för sin showdans
Markoolio       1,85
Oscar Zia        1,85

Att få flest poäng i finalen för sin standarddans
Markoolio       1,90
Oscar Zia        1,80

Totalpoäng till Markoolio för sin latindans
27 eller färre    4,50
28-29              2,25
30                  2,25

Totalpoäng till Oscar Zia för sin latindans
27 eller färre    4,25
28-29              2,25
30                  2,35

Totalpoäng till Markoolio för sin showdans
27 eller färre    5,75
28-29              2,20
30                  2,10

Totalpoäng till Oscar Zia för sin showdans
27 eller färre    5,75
28-29              2,20
30                  2,10

Totalpoäng till Markoolio för sin standarddans
27 eller färre    5,50
28-29              2,10
30                  2,25

Totalpoäng till Oscar Zia för sin standarddans
27 eller färre    5,50
28-29              2,15
30                  2,20

Unibet grundades 1997 och är ett onlinebaserat spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com. Unibet har idag över 7,2 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, ESSA, European Sports Security Association och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com
Unibet Group plc, "Fawwara Bldgs", Msida Road, Gzira GZR1402, Malta Tel: 356 2133 3532     Fax: 356 2343 1510       Website : http://www.unibetgroupplc.com        Email:info@unibet.com

Registered office: c/o Camilleri Preziosi, Level 2, Valletta Buildings, South Street, Valletta, Malta. Company No: C 39017. Registered in Malta.