Så går det i vågmästarstaterna enligt oddsen

Presidentvalet i USA ser ut att bli en riktig nagelbitare. Med fyra veckor kvar till valdagen är det helt jämt mellan Harris och Trump, båda spelas till oddset 1,91 gånger insatsen och mycket pekar på att vågmästarstaterna kan avgöra valet.

I takt med att valdagen den 5 november närmar sig riktas alltmer uppmärksamhet mot de så kallade vågmästarstaterna (swing states). I Pennsylvania är det fifty fifty mellan kandidaterna och i Nevada är Trump knapp favorit till oddset 1,80 mot 1,90 för Harris (51,4 mot 48,6 procent).

– Oddsen pekar på att valet kommer bli en riktig rysare, förra veckan var Harris oddsfavorit i fyra av sju vågmästarstater, men nu har Trump ett litet övertag, säger Raul Valencia López, marknads- och pr-ansvarig på Unibet.

Unibets på vågmästarstaterna

North Carolina
Republikanerna 1.60 57,9 %
Demokraterna 2.20 42,1 %