Så slutar Hockeyallsvenskan 2019/2020

På fredag är det dags för Hockeyallsvenskan att fullborda starten av hockeysäsongen 2019/2020. Unibet är ny huvudsponsor till Hockeyallsvenskan och kommer presentera en rad nyheter under säsongen – och givetvis ett heltäckande utbud av odds.

– Det är med en oerhörd stolthet vi går in i den här säsongen. Sponsorskapet av Hockeyallsvenskan är en stor del i den satsning vi gör, och gjort, på svensk idrott och vi hoppas att årets säsong blir den bästa på länge. Modo är ganska stora favoriter att ta hem serien, men även Timrå och Västerås bär ett visst favoritskap, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på att Modo vinner grundserien står i oddset 2.75, att jämföra med främsta utmanarna Timrå (5.50), Västerås (6.75) och Björklöven (10.00). Lite längre ner i oddslistan återfinns förra årets SHL-lag Mora (11.00), följt av Karlskoga (12.00), AIK (14.00), och Södertälje (15.00). Sedan är det ett hopp ner till Karlskrona (32.00), Vita Hästen (36.00), Västervik (41.00) och Almtuna (56.00). Allra längst ned i oddslistan återfinns nykomlingen Kristianstad och Tingsryd, som spelas till 66.00 respektive 76.00 gånger pengarna.

– Det ser ut att kunna bli riktigt jämnt i år. Många lag kommer slåss om platserna strax under topp 2. Mora kan bli farliga och det är väl nästan skrivet i stjärnorna att de kommer möta Leksand i playoff till slut. Annars tror jag att SSK kan överraska lite, det är på tiden att Södertälje bröstar upp sig, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibets odds på Hockeyallsvenskan 2019/2020:

Vinnare
Modo Hockey 2.75

Timrå IK 5.50
Västerås IK 6.75
IF Björklöven 10.00
Mora IK 11.00
BIK Karlskoga 12.00
AIK 14.00
Södertälje SK 15.00
Karlskrona HK 32.00
HC Vita Hästen 36.00