• Unibet/

Säsongens sista ”Sportvärlden med Glenn Hysén” gästas av Alexander Gustafsson

På tisdag mellan klockan 18-20 sänds säsongens sista program av ”Sportvärlden med Glenn Hysén” på Radio 1. Medverkar gör som vanligt fotbollslegenden Glenn Hysén och programledaren Johan Kindmark. I programmet utlovas sportsnack, julmys samt ett gästspel från MMA-världens just nu starkast lysande stjärna – Alexander ”The Mauler” Gustafsson. Programmet sänds även live på Unibets hemsida.

Under året har vi varje tisdag kunnat lyssna till Glenn Hysén och Johan Kindmark i pratradioprogrammet ”Sportvärlden med Glenn Hysén” i Radio1. Nu på tisdag sänds säsongens sista avsnitt som blir en tvåtimmars-special tillsammans med högaktuelle Alexander ”The Mauler” Gustafsson.

Alexander Gustafsson tog ett stort steg mot en titelmatch i lätt tungvikt när han i UFC-galan- "UFC on Fox 5" i Seattle vann sin mest meriterande seger över brasilianaren Mauricio ”Shogun” Rua. I ”Sportvärlden med Glenn Hysén” kommer Alexander Gustafsson att berätta alla detaljer kring matchen.

– Det känns väldigt roligt att kunna bjuda på denna tidiga julklapp. Att Alexander gästar studion ger fans och lyssnare ett unikt tillfälle att ställa frågor om Alexanders match och upplevelser från Seattle, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

Sportvärlden i Radio1:
När: Tisdag start kl 18:00
Var: Frekvens: 101,9 Stockholm samt
Telefon under sändning: 0200-11 12 13

Se Sportvärlden med Alex och Glenn live på nätet:

Lyssna på Sportvärlden live på nätet:

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45,
jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har idag över 7,0 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com.
Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com