Sjätte gången gillt för Danny eller TikTok-skräll?

Spänningen stiger inför Melodifestivalens fjärde deltävling och enligt Unibets senaste odds kan det bli en rafflande kväll. Finalplatserna ser ut att gå till två favoriter, men kampen om kvalplatserna är den jämnaste hittills enligt oddsen.

Näst på tur att agera värdstad är Eskilstuna, där startfältet består av både melloveteraner och nykomlingar. I startfältet finns Danny, en av oddsens förhandsfavoriter till slutsegern, och som tävlat och gått till final hela fem gånger. Han ser ut att kunna räkna hem en finalbiljett, med odds så låga som 1,05, medan Dotter, som ställer upp för fjärde gången, tar den andra finalplatsen.

Kampen om en chans i finalkvalet ser ut att bli rekordjämn. Enligt oddsen lutar det åt Idol-profilen Albin Tingwall och TikTok-fenomenet Lia Larsson, men den mystiska metalduon Scarlet och det folkkära dansbandet Lasse Stefanz lurar strax därbakom.

Lördagens bidrag är en spännande mix av nya namn och rutinerade mellofavoriter med artister för alla åldrar och musikstilar. Oddsen har varit träffsäkra gällande finalisterna de senaste deltävlingarna, så chanserna för Danny och Dotter är minst sagt goda, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibets odds på Melodifestivalen 2024

Chelsea Muco 126.00
Elisa Lindström 151.00
Lasse Stefanz 201.00