Sjöström tar storslam på Idrottsgalan

På måndag intar Sveriges idrottselit Globen för galamiddag och prisutdelning. Idrottsgalan går av stapeln för 19:e gången och enligt oddsen lär prisceremonin vara vikt åt Sarah Sjöström. Simstjärnan är skyhög favorit att ta hem Årets kvinnliga idrottare, Årets prestation och dessutom Jerringpriset.

I december meddelade Svenska Dagbladet att Sarah Sjöström är 2017 års bragdguldstagare. Sjöström kommer motta priset under måndagens Idrottsgala och enligt oddsen kommer simstjärnan lämna Globen med famnen full av priser.

– 2017 var ännu ett år av total dominans från Sarah Sjöström. Superstjärnan är således favorit att kamma hem såväl Årets kvinnliga idrottare som Årets prestation. Annars blir nog Jerringpriset galans snackis som vanligt. Det är oerhört svårt att sia hur svenskarna ska rösta och även om Sjöström är favorit är det nog inte osannolikt att vi får läsa om en ”kupp” i tidningarna dagen efter, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Efter VM-kvalsuccén är herrlandslaget i fotboll Sarah Sjöströms främsta utmanare till Jerringpriset och står i oddset 2.50. Strax där bakom i oddslistan återfinns Peder Fredricson. Ett spel på ryttarstjärnan ger 2.75 gånger pengarna.

Unibets odds på Idrottsgalan:

Jerringpriset

Östersunds FK 2.75
Tove Alexandersson 10.00
Victor Öhling Norberg 15.00

Alla oddsen på Idrottgsalan:

Henrik Holm, spelexpert, 070-875 41 31, henrik.holm@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 20 miljoner kunder. Kindred Group är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup