Skidåkarnas succé fortsätter – han vinner Let’s Dance 2018

På fredag inleds den trettonde upplagan av Let’s Dance, där elva kändisar tävlar om slutsegern. De senaste säsongerna har präglats av framgångar för våra främsta skidåkarprofiler, med Ingemar Stenmarks seger 2015 i färskt minne. Trenden ser ut att fortsätta då det blir Gunde Svan som vinner Let’s Dance 2018 enligt oddsen.

Såväl idrottshjältar och filmkändisar som bloggare och Youtubers finns med i startfältet till Let’s Dance 2018. Favorit till segern är skidåkarlegendaren och programledaren Gunde Svan. Ett spel på att han vinner tävlingen ger 2.25 gånger pengarna.

Närmast att utmana Svan är Viktor Frisk, som alltså får byta fjärdeplatsen i Melodifestivalen mot en andraplats på dansgolvet. Frisk slår i så fall radarpartnern Samir Badran på fingrarna, som i fjol blev sexa i tävlingen. Trea på oddslistan är YouTube-profilen Daniel Norberg som spelas till oddset 4.75.

– Gunde Svan är ju verkligen tävlingsmänniskan förkroppsligad. Det sägs att tävlingsledningen fått honom att lova att inte börja tjuvträna dans innan premiärveckan, så lita på att han kommer göra allt för att vinna. Men i Viktor Frisk har han en scenvan utmanare, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Årets högoddsare är skådespelarna Claes Malmberg och Britt Ekland som spelas till 31 respektive 41 gånger pengarna.

Unibet odds på vinnaren av Let’s Dance 2018
Gunde Svan 2.25
Viktor Frisk 3.75
Daniel Norberg 4.75