Små chanser för Gunilla Persson i lördagens deltävling

Mellotåget tuffar vidare och tredje stoppet blir i Växjö, där flera av artisterna gör debut på melloscenen. En av dem är Jacqline, som ser ut att knipa en finalbiljett enligt Unibets senaste odds. Vem som gör henne sällskap till finalen är inte lika självklart, men sannolikheten talar inte för att det blir hollywoodfrun Gunilla Persson.

Lördagens deltävling präglas av flera mellodebutanter, där en av dem är Jacqline som slog igenom i Idol 2021 och kom på en andraplats. Utsikterna inför deltävlingen på lördag ser goda ut, där hennes odds för att ta sig vidare just nu är låga 1,50.

Matchen om den andra finalplatsen är inte lika given, men ser ut att stå mellan Clara Klingenström och Cazzi Opeia. Oddsen har pendlat i början på veckan, från fördel för Klingenström till att det just nu är helt jämnt, med oddset 3,50 för båda.

Skulle Cazzi Opeia ta finalplatsen blir det dubbel vinst, eftersom hon också varit med och skrivit Jacqlines bidrag. En annan mellonykomling, Kim Cesarion spås hamna på en fjärdeplats och får därmed följa med till finalkvalet och göra upp om de sista finalbiljetterna.

– Tittar man på utfallet från förra veckan var oddsen helt rätt ute, så om trenden fortsätter är Jacqline given för final, men det ska bli spännande att se vem som kniper sista finalplatsen som står mellan Clara Klingenström och Cazzi Opeia, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

I startfältet finns även låten ”I Won’t Shake (La La Gunilla)” med Gunilla Persson, som framförallt gjort sig känd som hollywoodfru i den svenska realityserien Svenska Hollywoodfruar. Utöver reality har Gunilla Persson sysslat med både skådespeleri och modellande, men kan snart lägga till Melodifestivalen på meritlistan. Någon succé ser det dessvärre inte ut att bli, då hon och Klaudy spås hamna sist i fältet enligt oddsen.

Unibets odds på Melodifestivalen 2024

Gunilla Persson 126.0
Lasse Stefanz 126.0
Engmans kapell 151.0