Spelarna vet redan vem som vinner Mellon

Unibets odds på Melodifestivalen har varit otroligt träffsäkra genom åren. Inför de senaste 15 finalerna (2003 till 2017) har oddsen prickat in vinnaren hela 12 gånger. Frågan är om spelarna ska få rätt i år igen?

Spelarna har lyckats förutse tolv av de senaste femton vinnarna i Melodifestivalen. De tre plumparna i protokollet är från 2005, 2013 och 2017 då Martin Stenmark, Robin Stjernberg och Robin Bengtsson stod som slutsegrare. Oddsen pekade då istället på Nanne Grönvall, Yohio och Nano, som alla tre fick flest tittarröster, men de internationella jurygrupperna ville annorlunda.

Inför årets final är det Benjamin Ingrosso som är spelarnas favorit. Han har legat bra till redan från början och utmanas närmast av Felix Sandman och John Lundvik.

– Felix Sandman har en riktigt stark låt och han har klättrat i oddslistan under senaste dagarna. Det återstår att se om han ska lyckas spurta om Benjamin Ingrosso, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

John Lundvik, Mariette och Liamoo ligger också bra till i oddslistan. Margaret, Martin Almgren, Renaida Braun och Rolandz är finalens högoddsare och tippas göra upp i bottenstriden.

Unibet odds på finalen i Melodifestivalen

Vem vinner Melodifestivalen 2018?

Benjamin Ingrosso 1.85
Felix Sandman 5.75
John Lundvik 6.50
Mariette 8.00