Städerna som får bäst påskväder enligt oddsen

Påsken är bara runt hörnet och för många svenskar för högtiden även med sig vårkänslor. Förra året bjöd påskhelgen på rena sommarvärmen och även i år har många städer chans till höga temperaturer. Enligt odds från Unibet ser det allra bäst ut för Örebro, med Norrköping och Skövde tätt i hälarna.

Unibet kan nu presentera färska odds på hur vädret det blir under årets påskafton i totalt 16 svenska städer. För tolv städer i de södra delarna av landet handlar det om huruvida om temperaturen blir över 10°C, och enligt oddsen blir det äkta vårvärme för de allra flesta.

I Örebro kan man vara säkrast på att få ta fram solstolen, med det låga oddset 1.45 på att det blir över tio plusgrader. Närkingarna följs av Norrköping och Skövde som båda står i 1.60 gånger insatsen att få finväder. Däremot drar Göteborg nitlotten och är den enda staden på listan som hamnar under 10°C.

Varmast i de norra delarna ser det ut att bli i Norrlands Hawaii, Sundsvall. Föredrar man mer vintriga temperaturer får man ta sig till Luleå. Staden är nämligen den enda som enligt oddsen kommer att hamna under 4 °C.

– Att Svealand är vinnarna inför årets påsk råder det ingen tvekan om. I flera städer kan man passa på att fira påsk i vårsolen. Men att västkustens rekordtemperaturer från i fjol lyser med sin frånvaro är mer otippat, men kanske kan de ta igen det nästa år, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibets odds på högsta temperaturerna under påsken 2020

För de senaste oddsen:

Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 26 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.