Sverige enkelt till final – tuffare för Danmark och Norge

Ikväll är det dags för John Lundvik att kliva in i Eurovision-karusellen. Enligt Unibets odds kommer Lundvik ta sig förbi semifinalhindret utan bekymmer. Däremot ser grannarna i Danmark ut att få det tufft att ta sig till lördagens stora final.

– Det här får väl ses som den tuffaste semifinalen. I tisdags gick i stort sett samtliga favoriter vidare, men det är väl bara Australien som på allvar kommer kunna utmana Sverige och Holland på lördag. I alla fall enligt oddsen, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på att Sverige går vidare till final står i oddset 1.01, vilket är samma låga odds som favorittippade Holland. För Norge och Danmark ser det tuffare ut. Ett spel på att Norge missar finalen står i oddset 3.20 och för danskarna är motsvarande siffra 1.85.

– Enligt oddslistan är det bara holländarna som står i vägen för en sjunde svensk Eurovision-titel. Av grannländerna är det endast Island som ser ut att kunna utmana lite. Även om danskarna och norrmännen tråcklar sig vidare kommer det nog bli en rätt dyster lördag för dem, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Mesta mästarna Irland ser ut att ryka redan i semifinalen, precis som Lettland. I övrigt är det oerhört jämnt i oddslistan med många bidrag som kan ta sig till lördagens final på Expo Tel Aviv.

Unibets odds på Eurovision:

Kvalificera sig för final. Semifinal 2:

Albanien

Österrike
Ja 3.20
Nej 1.30

Alla odds på Eurovision 2019: https://www.unibet.se/betting/sports/event/1005394741

Henrik Holm, spelexpert på Unibet, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com