Sverige slipper regn på midsommarafton enligt oddsen

Midsommarafton närmar sig med stormsteg och som alltid är väderleken något som många vill förbereda sig på. Enligt oddsen från Unibet kommer hela landet kunna dansa runt midsommarstången i torra kläder och störst chans är det för gotlänningarna i Visby.

I år är det många som kan skatta sig lyckliga över midsommarvädret. Enligt Unibets odds kommer det nämligen vara uppehåll i hela landet men vill man vara riktigt säker bör man bege sig till Visby, Malmö eller Norrtälje.

– Det hör ju inte till vanligheterna att i princip hela landet ser ut att få en regnfri afton. Denna högtid förknippas inte sällan med regn och rusk men i år ser det ut som att sillen kan avnjutas utomhus i solen, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibet har tagit fram odds för midsommarvädret i 24 svenska städer från norr till söder. Störst risk för regn är det i Göteborg och Uddevalla med 2.50 i odds.

– Man kan ju tycka att göteborgarna har fått stå ut med nog med regn genom åren, men är det någonstans det ska komma ett par skurar i år tycks det vara på västkusten, säger Henrik Holm.

Unibets odds på midsommarvädret 2019:

Kommer det att regna på midsommarafton?

(Minst 1,0 mm regn uppmätt på midsommarafton. Källa: SMHI)

Stad Ja Nej
Västerås 6.00 1.08
Växjö 5.00 1.10