Sverige vinner inte Eurovision enligt oddsen

John Lundvik gick enkelt vidare från sin semifinal och på lördag är det dags för den stora bataljen i Tel Aviv. Svensken är enligt oddsen en av utmanarna till solklara favoriten Holland vars bidrag Arcade står i vinnaroddset 1.75, att jämföra med främsta utmanaren Australien som spelas till 7.00 gånger pengarna.

– Duncan Laurance’s bidrag är verkligen storfavorit, men jag tror faktiskt Lundvik har en fin chans att hamna i historieböckerna. Australien ser också ut att utmana men jag vill framförallt slå ett slag för Schweiz som nog kommer få en del tolvor av grannländerna, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på att Sverige vinner sin sjunde Eurovisiontitel står i oddset 11.00, att jämföra med favoriten Holland som spelas till 1.75 gånger pengarna. I botten av oddslistan återfinns hemmanationen Israel (251.0), San Marino (251.0) och Tyskland (301.0).

– Det känns som att värdnationen aldrig vinner, och det är heller ingen skräll att Tysklands bidrag är nederlagstippat. Av någon anledning är ju alltid bidragen från the big five i botten, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibets odds på Eurovision:

Vinnare:

Israel 251.0
San Marino 251.0
Tyskland 301.0

Alla odds på Eurovision 2019: https://www.unibet.se/betting/sports/event/1005342506

Henrik Holm, spelexpert på Unibet, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com