Team Unibet sätter färg på Stockholm Marathon

Den 31 maj sätter Unibet färg på ASICS Stockholm Marathon. Dels som huvudsponsor och dels med ett helt eget Unibet-grönt lag bestående av glada amatörlöpare med olika prestationsnivå. Anmälningssidan där man kan bli en del av Team Unibet är nu öppen på Unibets Facebooksida och de som väljs ut till Team Unibet kommer bland annat att hejas fram av Glenn Hysén under loppet.

– Det här är vårt sätt att ge tillbaka till idrotten. Vi vill inkludera våra spelare och ta möjligheten att lära känna dem i den verklighet som förenar oss i vårt idrottsengagemang. När vi dessutom är huvudsponsorer till Stockholm Marathon tyckte vi att det var en självklarhet att också göra en aktivering under själva loppet, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

Årets ASICS Stockholm Marathon är det 36:e i ordningen. För första gången träder Unibet in som huvudsponsor till löpartävlingen som ett led i företagets mål att kunna ge tillbaka till den svenska idrottsrörelsen.

Unibet kommer att ha ett tält uppsatt på Djurgården under loppet där bland annat ett hejarklacksteam kommer att finnas på plats. Team Unibets lagkapten Glenn Hysén och några av Unibets ambassadörer kommer att ge full hals för att heja fram både Unibet-löpare och andra tappra deltagare.

– Vi ska försöka rå om våra grönklädda och alla andra löpare så att så många som möjligt tar sig i mål och får en härlig löparupplevelse. Jag har som mål att heja på alla löpare från Unibet-tältet så mycket att jag är tröttast i Stockholm när loppet är över, säger Glenn Hysén.

För mer information kring Team Unibet och anmälan till Team Unibet:

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com