Therese Alshammar satsar mot OS i Rio tillsammans med Unibet

Spelbolaget Unibet har inlett ett exklusivt sponsoravtal med Therese Alshammar. Therese som är flerfaldig OS-, VM- och EM-medaljör har bland annat belönats med Jerringpriset, Bragdguldet och blivit utsedd till årets kvinnliga idrottare. Nu satsar hon mot OS i Rio 2016, tillsammans med spelbolaget Unibet.

– Samarbetet med Therese är en viktig del i vår satsning där vi vill vara en naturlig del av svensk idrott. Att få hjälpa Therese i sin satsning mot OS i Rio är något vi tycker ska bli väldigt roligt. Läget på spelmarknaden just nu är inne i en spännande fas, vi ser nu fram emot den fortsatta utvecklingen tillsammans med Therese som en del av Unibet-laget, säger Unibets Nordenchef Håkan Jerner.

Therese Alshammar kommer att synas i Unibets kommunikation i samtliga kanaler.

– Therese är en av Sveriges absolut främsta idrottare genom alla tider. Vi vill vara en del av hennes och Sveriges fortsatta simframgångar och vi är väldigt stolta över att Therese vill satsa mot OS tillsammans med oss. Samarbetet kommer närmast att uppmärksammas inför kommande årens EM och VM, som uppladdning inför sommar-OS 2016, säger Claes Bergström, Sverigechef på Unibet.

Avtalet sträcker sig fram till OS i Rio 2016 och Therese själv är nöjd med valet av sponsor och samarbetspartner.

– Jag har en längtan efter att simma snabbast i världen igen. Nu satsar jag mot EM, VM och OS i Rio 2016. Samarbetet med Unibet blir en viktig del på vägen dit och jag tror att det blir ett lyckat samarbete med flera vinnare, säger Therese Alshammar.

I och med samarbetet kommer Therese att skildra sin satsning mot världstoppen i sociala medier. Bland annat går det att följa Therese på Facebook, Twitter och Instagram i uppladdningen inför EM, VM och OS.

Sedan tidigare samarbetar Unibet med sportprofiler som skidåkarna Anna Haag och Emil Jönsson, UFC-stjärnan Alexander Gustafsson, fotbollslegendarerna Glenn Hysén och Tomas Brolin samt NHL-spelaren Victor Hedman.

Therese Alshammar i sociala medier

Facebook: http://www.facebook.com/T.Alshammar
Twitter: http://twitter.com/T_Alshammar
Instagram: @T_Alshammar

För ytterligare information och kommentarer, vänligen kontakta:

Jonas Nilsson, pressansvarig, Unibet Sverige
Mejl: jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett onlinebaserat spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com. Unibet har idag över 7,2 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, ESSA, European Sports Security Association och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com
Unibet Group plc, "Fawwara Bldgs", Msida Road, Gzira GZR1402, Malta Tel: 356 2133 3532     Fax: 356 2343 1510       Website : http://www.unibetgroupplc.com        Email:info@unibet.com

Registered office: c/o Camilleri Preziosi, Level 2, Valletta Buildings, South Street, Valletta, Malta. Company No: C 39017. Registered in Malta.