• Unibet/

Unibet återlanserar "Allt utom matchen" inför fotbolls-VM i Frankrike – leds av nykomponerad programledarduo

Den 7 juni inleds damernas fotboll-VM i Frankrike och lagom till invigningen repriserar Unibet en annorlunda bevakning av mästerskapet i programkonceptet ”Allt utom matchen”. Där ska duon Andreas Landin och Isabelle Avenius förse den svenska publiken med dagligt innehåll på sociala medier.

”Allt utom matchen” är en innehållssatsning från spelbolaget Unibet, som ursprungligen skapades inför fotbolls-VM i Ryssland 2018. Programkonceptet syftade till att ge en annorlunda mästerskapsbevakning, bortom matchanalyser och laguppställningar. I stället kunde publiken, via Facebook och Instagram, följa Unibets utsände Andreas Landin och dennes möten med den ryska kulturen och fotbollsfans från hela världen.

Lagom till fotbolls-VM för damer återuppstår ”Allt utom matchen”, och Unibet lägger samtidigt in ytterligare en växel genom att skicka två programledare till Frankrike. Andreas Landin, 25 återkommer i sin roll, men kommer denna gång kampera ihop med Isabelle Avenius, 23.

– Efter fjolårets fullträff har planen alltid varit en återkomst för Allt utom matchen, vi har bara inväntat rätt tillfälle. Nu är tajmingen perfekt, då årets fotbolls-VM kan bli något alldeles extra och vår känsla är att här finns massor att tillföra för de som vill följa festen. Därför passar vi på att toppa laget och Andreas får sällskap av vår nya stjärna, och tillika göteborgare, Isabelle, vilket kommer bli en riktig succéduo, säger Henrik Holm, projektledare för Allt utom matchen.

Via Facebook och Instagram kommer publiken kommande veckor kunna följa Andreas och Isabelle när de rör sig mellan VM:s spelorter, från Paris till franska Rivieran och allt däremellan. En unik daglig bevakning av mästerskapet utlovas, full av spännande möten, kulturkrockar, tävlingar och nya hyss med Glenn Hysén.

– Det här är ett otroligt äventyr som jag ser oerhört mycket fram emot. Jag kan lova att vi kommer ge järnet för att förse följare med massa roligt innehåll som de inte får någon annanstans. Det blir dessutom en spännande intern dynamik med en stockholmare och en göteborgare, säger Isabelle Avenius, influencer och korrespondent för Unibet.

Här följer du ”Allt utom matchen” under VM i Frankrike:

Facebook: AlltUtomMatchen och Unibet Sverige

Instagram: @Alltutommatchen och @UnibetSverige

Henrik Holm, projektledare på Allt utom matchen, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com