• Unibet/

Unibet lanserar VM-kampanj med Drogba och Cissé – Stockholm ett av delmålen

I samband med sommarens stora fotbollsmästerskap presenterar Unibet stolt Youtube-serien #BetAndBreakfast. Via Rom, Stockholm, Barcelona, Lissabon och Köpenhamn ska två lag bestående av kända fotbollsartister betta sig fram till Moskva. De bägge lagen är dessutom coachade av Didier Drogba och Djibril Cissé. I dagarna släpps avsnittet från Stockholm, med Glenn Hysén och derbyt mellan Djurgården och Hammarby i fokus.

I Youtube-serien besöker fotbollsprofilerna Andrew Henderson, Daniel Gonthier, Sean Garnier och Anouk Hoogenkijk ett flertal europeiska städer där de ska betta på lokala toppmatcher. Syftet är att profilerna under resans gång ska lära sig spela smart och belöningen för det vinnande laget är lyxiga boenden och goda middagar. Inspirationen till programserien har hämtats från de brittiska tv-serierna Top Gear och An Idiot Abroad.

– Uppladdningen inför VM är i full gång och den här kampanjen är en av flera satsningar vi gör i samband med turneringen. För oss är det viktigt med ansvarsfullt och insiktsfullt spelande och med den här webbserien hjälper vi förhoppningsvis många spelare på vägen. Dessutom vågar jag lova att man kommer dra på smilbanden, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Under seriens gång kommer de tävlande lagen få experthjälp från stora fotbollsnamn som Eidur Gudjohnsen och Brian Laudrup. I Sverige har de fått stöttning av ingen mindre än Glenn Hysén och avsnittet ramas in av Stockholmsderbyt mellan Djurgården och Hammarby, som spelades den 29 april.

– Det här var för jädra skoj att vara med på, samtliga deltagare är riktigt härliga personer. Givetvis är alla program bra, men jag vågar lova att det som spelades in i Sverige är det roligaste. Visst, Gudjohnsen och Laudrup var fantastiska spelare, men så vitt jag vet har de aldrig fått 6 getingar i betyg i alla fall, säger Glenn Hysén, fotbollslegendar och ambassadör för Unibet.

Serien, som också innehåller kortare klipp, kommer ges ut på åtta språk och distribueras på Unibets sociala kanaler, inklusive YouTube, Facebook, Instagram och Twitter.

Här kan du se #BetAndBreakfast:

För fler och uppdaterade odds, se:

Henrik Holm, spelexpert, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com