Unibet och Glenn Hysén letar efter Årets drömmål i division 2

För tredje året i rad inleder nu Unibet med juryordförande Glenn Hysén i spetsen sitt sökande efter Årets drömmål i division 2. Tävlingen syftar till att uppmärksamma säsongens vackraste fullträffar och är en del av Unibet 2:an, som sedan 2003 sätter strålkastarljuset på division 2-fotbollen.

Det spelas en hel del fotboll under en säsong i Sveriges sex division 2-serier, vilket också innebär många minnesvärda fullträffar som förtjänar att uppmärksammas lite extra. Därför söker Unibets jury och ordförande Glenn Hysén nu efter nomineringar, för att identifiera kandidaterna till Årets drömmål i division 2 år 2018. Bidragen till Årets drömmål nomineras via Unibet 2:ans hemsida. Kraven för ett godkänt bidrag är att målet har gjorts under årets säsong i någon av landets division 2-serier och att det i nomineringen ingår videobevis.

– Det ska bli riktigt gött att få sätta igång med jakten på Årets drömmål igen. Förra året var ju helt magiskt, så jag hoppas årets bidrag håller samma klass. Själv är jag ju svag för en dribblingsshow i stil med Johnny Bråttom i VM-kvalet 89. Men annars är ju en bicykleta alltid en bicykleta, säger Glenn Hysén, juryordförande för Årets drömmål i division 2.

Priset för Årets drömmål instiftades år 2016 efter att Nikola Vasic stod för två fantastiska konstmål för Huddinge IF i division 2 Södra Svealand. Tävlingen blev därmed en del av Unibet 2:an som under hösten, för sextonde gången, kommer att utse de bästa spelarna i division 2.

Vinnaren av Årets drömmål i division 2 kammar hem 15 000 kr, varav 5 000 kronor går till spelaren själv och resterande 10 000 kronor går till föreningen. Finalisterna och vinnaren utses av en jury bestående av representanter från Unibet samt ordförande Glenn Hysén.

Tidigare vinnare av Årets drömmål:

Oskar Larsson, Ullareds IK mot IS Halmia.

2016Nikola Vasic, Huddinge IF mot Aspudden-Tellus.

Nominera till Årets drömmål 2018: https://www.unibettvaan.se/arets-drommal

Henrik Holm, projektledare Unibet 2:an, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com