Unibet satsar på MMA-Panelen

WebbTV-programmet MMA-Panelen är spelbolaget Unibets nya satsning på kampsporter tillsammans med fightsajten Kimura. Varje vecka kommer programmet som handlar om MMA och allt kring den växande sporten att sändas på Kimura.se och varannan vecka på Aftonbladet.se.

Bakom initiativet MMA-Panelen står spelbolaget Unibet och Kimura som tillsammans varit med och utvecklat programmet. Nu tar programmet nästa steg och kommer varannan vecka även att sändas på Aftonbladet.se.

– Det känns väldigt roligt att Aftonbladet väljer att tillsammans med oss och Kimura att lyfta MMA-sporten ytterligare. Programmet blir fullmatat med MMA och är ett måste för alla som älskar sporten, säger Claes Bergström på Unibet.

MMA-panelen är det första studioprogrammet i Sverige inom kampsport. Huvudämnet i varje avsnitt är MMA och alla diskussioner är relaterade till sporten.

– Däremot försöker vi, då sporten är relativt ny att hålla oss ifrån den typiska "nördsnacket" och ha mer generellt snack som även välkomnar nya tittare, säger Kaveh Sabeghi på Kimura.

– Bilden av kampsport hos många är tyvärr skev och genom MMA-Panelen så får vi chansen att visa MMA-profilerna utanför sina roller, fortsätter Kaveh Sabeghi.

Programmet gästas av aktuella personer, allt från fighters och coacher till domare. Ett uppskattat inslag är även Kimuras reporter Zamantha Nordengrims nedslag på olika kamsportscenter där hon provar på olika kampsportsutmaningar.

Unibets ambassadör inom MMA är Sveriges största stjärna, Alexander ”The Mauler” Gustafsson. Natten mot söndagen den 9:e kommer Alexander Gustafsson att möta Mauricio ”Shogun” Rua i en av årets största matcher. Matchen kommer att gå av stapeln under UFC on FOX 5 i Seattle.

För kommentarer och mer information, vänligen kontakta:
Claes Bergström, Sverigechef Unibet,
claes.bergstrom@unibet.com, 070-67 67 678.

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har idag över 7,0 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com.
Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com