Unibet släpper EM-låt: Den kommer hem

På Wembley ska vi ta hem det igen, som på leran i Luton för så länge sen. Lagom till sommarens fotbolls-EM släpps Unibets nya fotbollslåt, Den kommer hem.

För 38 år sedan blev Sverige historiens första europamästare i fotboll för damer. I det avgörande andra finalmötet besegrades England – i England – på en lerdränkt plan i Luton, efter en rafflande straffarsparksläggning. Nu ska guldkampen återigen avgöras på brittisk mark och Sverige går in i turneringen som Europas högst rankade lag. Med dagar kvar till premiären släpps Unibets inofficiella EM-låt ”Den kommer hem”.

– Låten är givetvis en blinkning till ”It’s coming home” som blivit engelsmännens slagord i samband med mästerskap. För i detta fall är Sverige inte bara högst rankade, vi är dessutom Europas originalmästare, som nu återvänder till England för att hämta hem guldet, säger Anders Falk, ansvarig för projektet på Unibet.

Den kommer hem bygger på en nyversion av den klassiska Unibetlåten (För alla oss). Låten är producerad av Martin Bjelke och Michael Clauss på Streamline studio, med Louise CS på solosång, stråk- och blåsinspelning av amerikanska Grammy-belönade Mattias Bylund.

– Den kommer hem har alla ingredienser som en fotbollslåt behöver för att både kunna höja stämningen inför match eller för att sjungas i kör på läktarplats, säger Anders Falk.

Lyssna på låten.

Anders Falk, projektansvarig, 070-875 39 42, anders.falk@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare av EGBA (European Gaming and Betting Association) och av IBIA, samt medlem av RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.