Unibet värvar Victor Hedman

Spelbolaget Unibet har inlett ett exklusivt sponsoravtal med NHL-stjärnan Victor Hedman. Han valdes som andra spelare totalt i 2009 års draft av Tampa Bay Lightning och han är redan en av lagets nyckelspelare. Nu ska han bli spelbolaget Unibets ambassadör.

– Sponsoravtalet med Victor betyder mycket för Unibet som är den ledande privata spelaktören och den främsta utmanaren av spelmonopolen. Spelmarknaden är just nu inne i en spännande fas och vi ser nu fram emot att fortsätta utveckla den med Victor i laget, säger Håkan Jerner, Head of Nordics på Unibet.

– Vi har knutit till oss en av Sveriges mest lovande ishockeytalanger som redan är etablerad i NHL och i landslaget. Vi är mycket stolta över att Victor vill jobba med oss. Han kommer vara en viktig del i vår kommunikation runt VM-slutspelet som börjar om några veckor, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

Victor Hedman kommer att synas i hela Unibets marknadsmix. Allt ifrån TV-reklam till sociala medier och Victor själv är nöjd med valet av sponsor.

– Jag gillar Unibet och vad de står för, ett alternativ som verkligen är ’av spelare för spelare’. Jag ser fram emot att börja jobba med dem och tror att det kommer att bli ett lyckat samarbete med flera vinnare, säger Victor Hedman.

För ytterligare information:

Håkan Jerner, Head of Nordics
Mejl: hakan.jerner@unibet.com

Jonas Nilsson, pr-chef
Mejl: jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över 5,7 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritanien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.
Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com