Aktiekapitalet i Uniflex AB ökar genom utnyttjande av teckningsoptioner

Teckningsoptioner

I bolaget finns tre pågående aktieoptionsprogram med totalt 100 000 utestående aktieoptioner, där varje option berättigar till teckning av en B-aktie. Under november och december 2010 har 8 500 av dessa aktieoptioner utnyttjats för teckning av motsvarande antal aktier.

Ökning av aktiekapitalet

Bolagsverket registrerade den 30 november 2010 en ökning av bolagets aktiekapital med 3 900 kronor och den 8 december 2010 en ökning av bolagets aktiekapital med 4 600 kronor genom aktieteckning p.g.a. teckningsoptioner. Totalt har antalet B-aktier ökat med 8 500 genom utnyttjande av 8 500 teckningsoptioner. De nya aktierna har förts in i aktieboken under december. Aktiekapitalet uppgår därmed till 3 400 338 SEK fördelat på 3 400 338 aktier, varav 804 763 A-aktier och 2 595 575 B-aktier.

För mer information, kontakta:

Jan Bengtsson, VD, 073-600 68 10

Kent Thudén, Ekonomichef, 073-600 68 50

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal inom områdena industri, lager, bygg, el, kontor restaurang och butik. Uniflex är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap, och finns idag på 40 orter i Sverige samt i Manchester, Storbritannien och Oslo, Norge. Uniflex är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Uniflex är kvalitets- och miljöcertifierat.