UNIFLEX AB - BOKSLUTSKOMMUNIKÉ 1 JANUARI – 31 DECEMBER 2011

Bokslutskommunikén i korthet

• Nettoomsättningen i det fjärde kvartalet uppgick till 417,8 MSEK (370,8), en ökning med 13 procent.
  • Resultat per aktie i det fjärde kvartalet uppgick till 0,53 SEK (0,89) före utspädning och 0,52 SEK (0,86) efter utspädning.
  • Rörelseresultatet för det fjärde kvartalet uppgick till 15,4 MSEK (23,1).
  • Rörelsemarginalen i det fjärde kvartalet uppgick till 3,7 procent (6,2).
  • Nettoomsättningen för helåret 2011 uppgick till 1 614,1 MSEK (1 196,2), en ökning med 35 procent.
  • Resultat per aktie för helåret 2011 uppgick till 2,81 SEK (3,07) före utspädning och 2,78 SEK (2,99) efter utspädning.
  • Rörelseresultatet för helåret 2011 uppgick till 69,6 MSEK (72,5), motsvarande en rörelsemarginal på 4,3 procent (6,1).
  • Resultatet efter finansiella poster för helåret 2011 uppgick till 70,3 MSEK (72,5).
  • Resultatet efter skatt för helåret 2011 uppgick till 48,2 MSEK (51,6).
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten för helåret 2011 uppgick till -0,8 MSEK (42,9).
  • Styrelsen föreslår en utdelning om 2,20 SEK (2,00) per aktie.
  • Uniflex har under det fjärde kvartalet förvärvat minoritetens andel i det norska och det finska dotterbolaget.

För ytterligare information kontakta:
Jan Bengtsson, VD, 073-600 68 10
Kent Thudén, Ekonomichef, 073-600 68 50

Uniflex är ett Auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, kundtjänst, försäljning, administration, städ och butik. Uniflex är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap och finns i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Uniflex är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat.