UNIFLEX AB - Bokslutskommuniké 1 januari - 31 december 2015

Året i korthet

• Nettoomsättningen uppgick till 1 288 MSEK (1 173), en ökning med 10 procent.
  • Resultat per aktie uppgick till 1,56 SEK (0,65) före utspädning och 1,56 SEK (0,65) efter utspädning.
  • Rörelseresultatet uppgick till 40,5 MSEK (17,4), motsvarande en rörelsemarginal på 3,1 procent (1,5).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till 38,0 MSEK (17,8).
  • Resultatet efter skatt uppgick till 27,0 MSEK (11,4).
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 44,8 MSEK (50,2), motsvarande 2,58 SEK (2,89) per aktie.
  • Styrelsen föreslår en utdelning om 1,50 SEK per aktie (0,80).

Kvartalet i korthet

• Nettoomsättningen uppgick till 319 MSEK (300), en ökning med 6 procent.
  • Resultat per aktie uppgick till 0,33 SEK (0,05) före utspädning och 0,33 SEK (0,05) efter utspädning.
  • Rörelseresultatet uppgick till 9,5 MSEK (3,3), motsvarande en rörelsemarginal på 3,0 procent (1,1).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till 8,5 MSEK (2,2).
  • Resultatet efter skatt uppgick till 5,8 MSEK (0,8).
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 34,7 MSEK (10,2), motsvarande 2,00 SEK (0,59) per aktie.

För ytterligare information kontakta:
Jan Bengtsson, VD, 073-600 68 10
Kent Thudén, Ekonomichef, 073-600 68 50

Uniflex är ett Auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, administration, försäljning och kundservice. Uniflex är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap och finns i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Uniflex är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är certifierat enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

Taggar: