UNIFLEX AB - DELÅRSRAPPORT 1 JANUARI – 30 SEPTEMBER 2011

Delårsrapporten i korthet

• Nettoomsättningen i det tredje kvartalet uppgick till 439,4 MSEK (334,7), en ökning med 31 procent.
  • Resultat per aktie i det tredje kvartalet uppgick till 1,38 SEK (1,18) före utspädning och 1,35 SEK (1,15) efter utspädning.
  • Rörelseresultatet för det tredje kvartalet uppgick till 32,1 MSEK (26,6).
  • Rörelsemarginalen i det tredje kvartalet uppgick till 7,3 procent (7,9).
  • Nettoomsättningen för perioden uppgick till 1 196,3 MSEK (825,3), en ökning med 45 procent.
  • Resultat per aktie för perioden uppgick till 2,29 SEK (2,18) före utspädning och 2,26 SEK (2,12) efter utspädning.
  • Rörelseresultatet för perioden uppgick till 54,2 MSEK (49,4), motsvarande en rörelsemarginal på 4,5 procent (6,0).
  • Rörelsemarginalen för perioden exklusive nedskrivningar om 3,7 MSEK uppgick till 4,8 procent (6,0).
  • Resultatet efter finansiella poster för perioden uppgick till 54,7 MSEK (49,2).
  • Resultatet efter skatt för perioden uppgick till 39,4 MSEK (36,6).
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten för perioden uppgick till -51,9 MSEK (15,4).

För ytterligare information kontakta:
Jan Bengtsson, VD, 073-600 68 10
Kent Thudén, Ekonomichef, 073-600 68 50

Uniflex är ett Auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, kundtjänst, försäljning, administration, städ och butik. Uniflex är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap och finns i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Uniflex är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat.