Uniflex AB – Ökning av antal aktier och röster

Bakgrund

Vid Uniflex AB:s årsstämma den 18 april 2011 beslutades om en uppdelning av bolagets aktier (s.k. split) 5:1, så att varje aktie skulle delas upp i fem aktier av samma aktieslag. Styrelsen beslutade att avstämningsdagen för uppdelning av aktier skulle vara måndagen den 23 maj 2011.

Ökning av antalet aktier och röster

Efter genomförd uppdelning uppgår antalet aktier i bolaget till 17 361 690, varav 4 023 815 A-aktier med röstvärde 1 och 13 337 875 B-aktier med röstvärde 1/5. Det totala antalet röster i bolaget uppgår till 6 691 390.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Uniflex AB (publ) ska offentliggöra enligt 4 kap. 9 § lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 maj 2011 kl 13.30 (CET).

För ytterligare information, kontakta:

Jan Bengtsson, VD, 073-600 68 10

Kent Thudén, Ekonomichef, 073-600 68 50

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal inom områdena industri, lager, bygg, el, kontor restaurang och butik. Uniflex är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap, och finns i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Uniflex är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Uniflex är kvalitets- och miljöcertifierat.