Uniflex Bemanning tecknar nytt Samarbetsavtal för bemanning

Uniflex Bemanning har tecknat samarbetsavtal för bemanningstjänster med Skanska Sverige. Avtalet gäller från och med idag och till och med 2013 och omfattar uthyrning av personal till samtliga Skanskas enheter i Sverige.

Avtalet inbegriper ett flertal olika befattningar såsom anläggningsarbetare och snickare mm.

I avtalet garanteras inget ordervärde, men Uniflex bedömer att potentialen för Uniflex är ungefär 50 MSEK på årsbasis.

– Uniflex har en god kunskap om bemanning och möter våra krav vad gäller priser, flexibilitet och geografisk närvaro, säger Mikael Tegge, Category Manager på Skanska.

– Vi har samarbetat med Skanska en längre tid och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete nu när vi går in i en högkonjunktur. Skanska har många intressanta projekt framöver och genom detta samarbete stärker vi såklart vår position som bemanningsföretag inom byggbranschen, säger Fredrik Svensson, Key Account Manager på Uniflex Bemanning.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Uniflex AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 mars 2011 kl 12.40 (CET).

Jan Bengtsson, Verkställande Direktör Uniflex AB, tfn: 073-600 68 10

Skanska Sveriges kontakt, Mikael Tegge Category Manager, tfn 010-448 05 80

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, kontor, restaurang och butik. Uniflex är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap, och finns i Sverige, Norge, Finland och England. Uniflex är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Uniflex är kvalitets- och miljöcertifierat.

Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget ca 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2010 till ca 23 miljarder. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2010 ca 1200 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.