Uniflex skriver ned kundfordringar i Norge med 5 MSEK

VD’n för Uniflex Norge har under det första halvåret 2011 avsiktligt manipulerat bokföringen så att de redovisade intäkterna under den perioden varit 5 MSEK för höga. Dessa 5 MSEK kommer att bokföras som negativa intäkter under det fjärde kvartalet 2011, vilket kommer att leda till en resultatbelastning på motsvarande belopp.

VD’n för Uniflex Norge har med omedelbar verkan lämnat Uniflex-koncernen.

Den underliggande verksamheten i Norge är sund och under uppbyggnad. För att inte tappa fart kommer Uniflex Koncernchef Jan Bengtsson under den närmaste tiden vara tillförordnad VD i Uniflex Norge.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Uniflex AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 december 2011 kl 07.00 (CET).

Jan Bengtsson, Verkställande Direktör Uniflex AB, tfn: 073-600 68 10

Kent Thudén, Ekonomichef, Uniflex AB, tfn 073-600 68 50

Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning, rekrytering och omställning av personal inom yrkesområdena industri, lager, bygg, el, kundservice, försäljning och administration. Uniflex är noterat på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap, och finns i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien. Uniflex är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierat.