Uniflex tecknar avtal med ett av de största rekryteringsföretagen i Polen

Uniflex har tecknat exklusivt avtal med polskt rekryteringsföretag för att fortsätta leverera flexibilitet till kunder.

Avtalet avser rekrytering till Sverige främst inom Bygg och Industri där det råder stor brist på kompetens. Det polska rekryteringsföretaget är ett av de största företagen inom rekrytering i Polen och har stor erfarenhet av rekrytering till andra länder såsom Danmark, Norge, England, Holland och Canada.

Samarbetet avser endast rekrytering, där Uniflex anställer personalen enligt svenska villkor avseende lön, arbetstid och kollektivavtal.

Fördelen för Uniflex med ett samarbete med en erfaren och stor aktör inom rekrytering i Polen är att kunna erbjuda leveranstrygghet till våra kunder.

Vi skapar kostnadseffektiva och flexibla lösningar som gör det möjligt för våra kunder att möta tillfälliga eller mer varaktiga personalbehov inom de efterfrågade kompetenser, säger Jan Bengtsson VD på Uniflex. Nu när det råder brist på vissa yrkeskategorier, ser vi till att försöka hitta personalen även från andra geografiska områden.

Tippu Mahmood, Marknadsansvarig Uniflex, tfn: 073-600 68 07
Jan Bengtsson, Verkställande direktör Uniflex, tfn: 073-600 68 10