Som försiktighetsåtgärd återkallar Unilever Bestfoods tre partier Knorr Köttsoppa

Report this content

Som försiktighetsåtgärd, och i enlighet med Unilever Bestfoods högt ställda krav på produktkvalitet, har företaget beslutat att dra tillbaka tre partier Knorr Köttsoppa. Orsaken är en avvikelse i tillverkningsprocessen som kan ha lett till att innehållet i ett fåtal burkar kan ha förstörts. Förstörda burkar har ett innehåll med oangenäm lukt och smak.

Konsumenter ombeds kassera innehållet i alla burkar Knorr Köttsoppa om 550 och 340 gram med följande bäst-före-datum, vilket finns tryckt på burkens botten: Bäst före: 03 2007 Bäst före: 05 2007 Bäst före: 06 2007 Inga andra Knorrprodukter berörs av återkallelsen. För att erhålla återbetalning av utlägg ombeds konsumenter att portofritt sända in burkens etikett tillsammans med uppgifter om namn och adress till adressen: Unilever Bestfoods Konsumentinformation Frisvar 258 50 Helsingborg Konsumenter kommer att informeras via annonser i dagspress. De kan också ringa Unilever Bestfoods Konsumentinformation på telefon 020-331033 för kompletterande information. För ytterligare information, vänligen kontakta: Ulf Tyrén, Informationschef 042-177456 0708-557097 ulf.tyren@unilever.com