Unimon gör det enkelt att beställa valuta oavsett var du bor

Report this content

Unimon lanserar en tjänst som möjliggör att beställa resevaluta på ett tryggt, enkelt och lättillgängligt sätt via internet eller någon av Unimons 370 ombud i Sverige. Via Unimon kan kunder beställa de vanligaste rese- valutorna, vilka täcker cirka 90 procent av den totala efterfrågan på resevaluta.

Tjänsten lanseras i ett första steg hos 370 ombud över hela Sverige och samtidigt på www.unimon.se och www.aftonbladet.se. På sikt kommer antalet ombud att utökas kraftigt genom att flera av Sveriges största dagligvaruhandlare ansluts. Genom Unimon beställer och betalar kunden resevaluta via nätet eller i butiken och får valutan levererad med rekommenderat brev till något av de 1 600 anslutna postombud som ligger närmast kunden.

“Med Unimon är det lika enkelt att beställa resevaluta som att köpa en tidning i butiken eller boka resan på nätet. På många orter i Sverige finns det inte ett växlingskontor och flera storbanker erbjuder inte valutor över disk” säger Pontus Ellefsson, VD för Kuponginlösen AB som står bakom Unimon.

Unimon är en del av Kuponginlösen AB som hanterar kuponger och betaltjänster i den svenska handeln sedan slutet av 60-talet. Kuponginlösen, som ägs av Dagligvaruleverantörers Förbund, förmedlade betalningar för mer än 3,6 miljarder kronor 2011.

“Lanseringen av resevalutor är en naturlig utveckling och breddning av våra banktjänster i butik. Vi erbjuder redan idag kunder att betala räkningar, sätta in pengar på konto och lösa in Plusgiroavier i fler än 4000 butiker. Med Unimons resevalutor får butikerna möjlighet att göra vardagen lite enklare för sina kunder”, säger Pontus Ellefsson.

Se www.unimon.se för mer information.

För mer information, vänligen kontakta:
Pontus Ellefsson, VD Kuponginlösen
E-post: pontus.ellefsson@kuponginlosen.se

Om Unimon:
Unimon är ett nytt alternativ som tillgodoser resenärers
behov av utländska valutor. I fler än 300 butiker över hela landet och via www.unimon.se går det snabbt att beställa sin resevaluta som levereras inom ett par dagar till ett av Postens cirka 1600 ombud nära dig. Unimon samarbetar med Bank of Ireland First Currency Services – en av världens största valutagrossister. Unimon är en del av KI Kuponginlösen AB som hanterar merparten av alla kupongkampanjer i den svenska dagligvaruhandeln sedan 1969. Kuponginlösen är ett betalningsinstitut under Finansinspektionens tillsyn och ägs av Daligvaruleverantörers Förbund. www.kuponginlosen.se