Pressinbjudan: LO, TCO och Saco presenterar ny biståndsorganisation 7 maj

Report this content

Tobias Baudin, vice ordförande LO, Eva Nordmark, ordförande TCO samt Göran Arrius, ordförande Saco, bjuder in till pressträff för att berätta om Sacos inträde i LO-TCO Biståndsnämnd, avtäcka organisationens nya namn och logotyp samt presentera en ny styrelse.

Tillsammans med LO-TCO Biståndsnämnds ordförande Per-Olof Sjöö och kanslichef Kristina Henschen, kommer de också finnas tillgängliga för kommentarer i samband med pressträffen.

Tid: torsdagen den 7 maj kl 11.00
Var: LO-TCO Biståndsnämnds lokaler, Upplandsgatan 3, 1 tr, Stockholm.

Välkommen!

Vänligen anmäl deltagande på pressträffen till Karin Lindström, pressansvarig LO-TCO Biståndsnämnd, på karin.lindstrom@lotcobistand.org eller tel: 0702-14 41 91.

LO-TCO Biståndsnämnd är svensk fackföreningsrörelses organisation för bistånd och internationellt samarbete. Organisationen är partipolitiskt obunden och arbetar med att genom fria och demokratiska fackförbund runt om i världen stärka de mänskliga rättigheterna i arbetslivet globalt och utrota fattigdomen.

Taggar: