• UNIQLO/

UNIQLO Sverige lanserar UNIQLO Active Club, en digital träningsklubb ledd av svenska olympiska och paralympiska atleter

Report this content

18:e mars, Stockholm, Sverige. Den japanska klädjätten UNIQLO lanserar idag UNIQLO Active Club, en serie digitala träningspass ledda av svenska olympiska och paralympiska atleter från UNIQLO TEAM SWEDEN. Den 18:e mars släpps den första av sex unika träningsfilmer. Träningsfilmerna kommer finnas tillgängliga för alla i Sverige att se via UNIQLO:s webbplats.

Under våren bjuder UNIQLO in svenskar att träna tillsammans med svenska proffsatleter. Och därmed vara med i samma klubb som olympiska medaljörer, paralympiska atleter och världsmästare. Som huvudpartner och klädsponsor till de svenska olympiska och paralympiska trupperna har UNIQLO försett atleter och tränare med LifeWear sedan januari 2019.

I spåren av Corona-pandemin, när allt fler jobbat hemifrån och många gym tillfälligt stängt ner, har stillasittandet tydligt ökat. UNIQLO vill nu hjälpa människor att bryta denna trend genom att expandera sitt Sport Utility Wear-sortiment (SUW), och med Tokyo bara månader bort, erbjuda sitt community möjligheten att börja röra på sig med hjälp av UNIQLO Active Club. Alla träningsfilmer är helkroppspass och framtagna av simmerskan Lina Watz, brottarna Alex Kessidis och Sofia Mattsson, seglaren Fredrik Bergström och fotbollslegendaren Lotta Schelin.

’Vi är så glada över att kunna lansera UNIQLO Active Club. Hos UNIQLO är vårt mål att förbättra allas vardag genom LifeWear. Vår kostnadsfria digitala träningsklubb med olympiska medaljörer, paralympiska atleter och världsmästare kan tillsammans med vårt nya Sport Utility Wear-erbjudande motivera människor att hålla sig aktiva och friska i dessa tider, på ett enkelt och tillgängligt sätt’, säger Nikolina Johnston, COO UNIQLO Skandinavien.

UNIQLO Active Club lanseras genom sex exklusiva träningsfilmer. De är ca 20 minuter långa och anpassade att genomföras var du än föredrar, och med föremål som går att hitta i varje hem, så som en stol, ett bord, en stege eller en matta. Idéen med UNIQLO Active Club är att göra träning så enkel och tillgänglig som möjligt samtidigt som den ger resultat.

‘Jag är så glad och stolt över att representera mitt land i tävlingar världen över. Stödet är underbart och det känns bra att kunna hjälpa svenskar att hålla sig friska hemifrån. Låt oss göra det tillsammans’, säger Alex Kessidis, olympisk brottare.

‘Som professionell simmare måste jag ta väl hand om min kropp. Och det borde alla göra. Med UNIQLO Active Club är det enkelt att få en mer aktiv livsstil’, säger Lina Watz, paralympisk simmerska.

UNIQLO Active Club är tillgänglig för alla och helt gratis. Träningspassen publiceras på uniqlo.com/se varje vecka med start 18:e mars. För de som vill få uppdateringar om de digitala träningspassen innan alla andra, samt erbjudanden om UNIQLO Sport Utility Wear (active wear designat för en frisk livsstil) kan registrera sig på uniqlo.com/se/en/newsletter. För mer information om UNIQLO Active Club, besök uniqlo.com/se. Olympiska och paralympiska atleter från UNIQLO TEAM SVERIGE och delar av UNIQLO Active Club:

Sofia Mattson – Brottare (Olympier)

18:e mars – Håll dig stark med Sofia Mattsson – Aktivera dina muskler och känn kraften av denna helkroppsträning.

Alex Kessidis – Brottare (Olympier)25:e mars – Bygg upp din styrka med Alex Kessidis – Enkel och effektiv träning från topp till tå.

Lotta Schelin – Fotbollsspelare (Legendar)1:a april – Coreträning med Lotta Schelin – De mest effektiva och essentiella övningarna för vardaglig styrka.

Fredrik Bergström – Seglare (Olympier)8:e april – Var balanserad med Fredrik Bergström – Träna koncentration och koordination med dessa utmanande rörelser.

Lina Watz – Simmerska (Paralympier)15:e april – Stretcha ut med Lina Watz – Ta en paus och belöna din kropp med ett långsamt och mjukt träningspass.

Alex Kessidis – Brottare (Olympier)

22:a april – Kraftintervaller med Alex Kessidis - Skruva upp värmen med denna intensiva intervallrutin. Om

UNIQLO TEAM SVERIGE:

2019 blev UNIQLO Sveriges olympiska och paralympiska huvudpartner. Lite visste de då om de utmaningar som skulle komma på grund av COVID-19-pandemin. Eftersom de båda vidtog de försiktighetsåtgärder som krävdes för att möta en ny verklighet sköts olympiska spelen med rätta upp och planeras nu till sommaren 2021. Under denna tid har vänskapen fortsatt att blomma. I juli 2020 annonserade UNIQLO, SOC och SPC atlet-ambassadörerna för UNIQLO TEAM SWEDEN. Teamet består av 11 svenska toppatleter som ska representera sin nation i de olympiska och paralympiska spelen i Tokyo men också två olympiska legendarer.
Läs mer på: https://www.uniqlo.com/se/en/content/swedish-olympic-committee.html

För mer information, kontakta:

Martin Bundock, AWB

Mail: Martin@awb.se

Tel: 070-4283717

Om UNIQLO LifeWear UNIQLOs filosofi LifeWear innebär att skapa kläder som inspirerats av de japanska grundvärderingarna som värdesätter enkelhet, kvalitet och livslängd. Designade av tiden för tiden. LifeWear har designats med en modern elegans och kan därför utgöra grunden för varje individs personliga stil. En perfekt skjorta som alltid strävar efter att bli ännu mer perfekt. Enkel design byggd på eftertänksamhet och moderna detaljer. De bästa passformerna och materialen för att vara tillgängliga och anpassade för alla. LifeWear innebär kläder som alltid förnyas, ger värme, är lätta, väldesignade och som ger en ökad bekvämlighet i det vardagliga livet. Om UNIQLO och Fast Retailing UNIQLO är ett varumärke som tillhör Fast Retailing Co., Ltd., ett ledande japanskt modeföretag som designar, tillverkar och säljer kläder under sju olika huvudvarumärken: Comptoir des Cotonniers, GU, Helmut Lang, J Brand, Princesse tam tam, Theory, och UNIQLO. Med en global försäljning på cirka 1.8619 biljoner yen (vilket motsvarar $16.87 miljarder beräknat på yen i slutet av augusti 2017 till en kurs på $1 = 110.4 yen) är Fast Retailing ett av världens största detaljhandelsföretag, och UNIQLO är Japans ledande klädesföretag. UNIQLO fortsätter att öppna storskaliga butiker i flera av världens mest inflytelserika städer som en del av arbetet att etablera sig som ett sant globalt varumärke. Idag har varumärket över 1,900 butiker i 19 länder världen över, inkluderat Japan, Australien, Belgien, Canada, Kina, Frankrike, Tyskland, Hong Kong, Indonesien, Malaysia, Filippinerna, Ryssland, Sydkorea, Spanien, Taiwan, Thailand, U.K och USA. Utöver detta har Grameen UNIQLO, ett välgörenhetsföretag startat i Bangladesh september 2010 ett antal Grameen UNIQLO-butiker i Dhaka. UNIQLO har en integrerad affärsmodell under vilken design, produktion, marknadsföring och försäljning av moderiktiga samt vardagliga kläder gemensamt ingår. Företaget tror på att riktigt bra kläder ska vara bekväma, vara designmässigt universella, hålla hög kvalitet och ha en bra passform för de olika människor som bär dem. Med en företagsvision fast besluten om att förändra kläder, konventionell visdom och i slutändan världen, är Fast Retailing dedikerade att skapa kläder med nya och unika värderingar som förhöjer livet hos alla människor. För mer information om UNIQLO och Fast Retailing, besök gärna www.uniqlo.com

Taggar: