Nikes fotbollsskor signerade Neymar och Jordan finns nu på Unisportstore.se

Report this content

Två av världens största sportstjärnor; Neymar Jr. och Michael Jordan, har samlats i ett unikt samarbete för Nike. En kollektion av fantastiska sportprodukter har skapats som en hyllning till de båda legenderna. Unisportstore.se erbjuder nu Nike HypervenomX Proximo Neymar x Jordan TF, fotbollsskorna som är särskilt framtagna för att ge dig extrem prestanda och smidighet. Designen kombinerar de båda sportstjärnornas speciella karaktärer och egenskaper.

Nike HypervenomX Proximo Neymar x Jordan  – giftigt snygga fotbollsskor

När två sportlegender som Neymar och Jordan möts – då skapas magi. HypervenomX passar spelare som, likt Neymar, har en offensiv och listig spelstil, där varje röresle är ett överraskningsmoment. När du bär dessa fotbollsskor från Nike kan du med hjälp av skons smidighet, förflytta dig snabbt i alla riktningar och finta bort dina motståndare. Den lätta vikten på endast 266 gram gör att du rör dig lätt över spelplan, perfekt för snabba vändningar och farliga situationer.

Nike HypervenomX Proximo Neymar x Jordan TF – design och prestanda

De här fotbollsskorna är av modellen TF (Turf), skor som är gjorda för att spelas på hårda ytor som grus och konstgräs. De kännetecknas av en platt yttersula med många små knottror. Nike HypervenomX TF-skor har bra dämpning, vilket skyddar dina fötter och kropp från det hårda underlaget.

HypervenomX Proximo har en ovansida i vit matt finish och ett reflex-tryck med Nikes logotyp i silver. Den texturerade ovansidan och den asymmetriska snörningen ger dig bättre kontakt med bollen. Insidan bygger på Nike innovativa design kallad NikeSkin, en lager-på-lager funktion, med två mesh-lager och ett lager i elastisk fiber. Den tekniskt avancerade designen gör att fibrerna drar ihop sig när du träffar bollen, för att ge en mer dämpad touch. I skons tåspets har Nike inkorporerat en mikrostruktur med syfte att öka friktionen mellan skon och bollen. Nikes ACC-teknologi garanterar dig kontroll på bollen på så väl torrt som vått underlag.

Tekniska specifikationer hos HypervenomX

HypervenomX Proximo fotbollsskor är utrustade med Nikes Flywire-teknologi, som är ett resultat av forskning i biomekanik och studier om fotens rörlighet. Experter har påvisat att fotens knogar spelar stor roll i hur vi rör oss. Nikes Flywire-kablar har placerats strategiskt i skon för att du som fotbollsspelare ska kunna röra dig fritt, göra snabba rörelser samt tvära vändningar.

Precis som de flesta moderna fotbollsskor idag har även Nike en sömlös strump-liknande funktion, de kallar den Dynamic Fit Collar. Fotbollsskon blir på så sätt en naturlig förlängning av ditt ben, och du interagerar genom skon när de följer dina rörelser i minsta detalj. Skons hälkappa är uppdaterad med en snesydd sömn, som tillåter dig att röra dig  friare på planen.

HypervenomX Proximo är utrustad med en optimal stötdämpning, genom en speciell innersula samt en integrerad mellansula av Phylon. Yttersulan är tillverkad i slitstarkt gummi, som ger ett bra grepp på underlaget och förbättrar kontakten med bollen.

Köp Nike HypervenomX Neymar x Jordan hos Unisportstore.se

Nike HypervenomX Proximo Neymar x Jordan Turf fotbollsskor har tagits fram i ett unikt samarbete mellan världens bästa basketspelare och världens bästa fotbollsspelare. Nike HypervenomX Proximo Neymar x Jordan TF bär Michael Jordans tröjnummer 23 och har en avbild av honom på yttersulan samt i bakkappan på skon. Nike levererar ett par kanonskor med unik passform för smidighet i världsklass och kombinerar det med en giftigt snygg design.  Med den här unika fotbollsskorna får du det bästa av båda sportstjärnorna i en och samma sko. HypervenomX Proximo finns nu tillgängliga, med kort leveranstid, hos unisportstore.se.

Om unisportstore.se

Unisportstore startade i Danmark redan 1995, då med en liten butik som sålde fotbollströjor. Idag har Unisportstore växt tille en stor e-handel med fokus på fotbollskläder, fotbollströjor, fotbollsskor samt merchandise för Europas största klubbar. Åren 2011-2013 vann Unisportstore danska E-Handelsprisen. De har även vunnit kundernas pris 2011 och 2012 samt flera andra prestigefyllda e-handelspris. När du handlar hos unisportstore.se vet du att du får de bästa produkterna och den bästa servicen.