United Brokers AB rekryterar ny VD

Report this content

Bo Jacob Testor har anställts som ny Vd för aktie- och räntemäklarfirman United Brokers AB. Han tillträdde tjänsten den 1 december 2004 och ersätter Roger Svensson som fortsätter som arbetande styrelseordförande. Bo Jacob Testor, född 1964, har mångårig erfarenhet från finansbranschen. Bo Jacob kommer närmast från eCare AB, som han var med att grunda och där han under åren 2000 till 2004 var finanschef och ansvarig för investarrelationer. Dessförinnan var han anställd på Öhman Fondkommission (1996-1999) med strategisk rådgivning för institutionella placerare och på Banque IndoSuez (1994-1996) som ansvarig för interbankavdelningen. – Det inspirerade att komma till ett mäklarföretag med så hög ambitionsnivå och kundfokus, säger Bo Jacob Testor. – United Brokers har varit verksamma och framgångsrika på den svenska räntemarknaden i snart tjugo år, nu skall vi få fart på aktiesidan som startades i slutet av 2003. Förvärvet av BörsInsikt tidigare i år, som ger oss och våra kunder tillgång till kvalificerad analys, är ett viktigt steg i denna process.